Dungeons & Dragons

Status
Zamknięty.

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Aaa, rozumiem :D Trochę z tym żopa, no ale przywyknę :D
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Bati, mam taką uwagę, podobną co ostatnio do Simona. Nie pisz tak na zaś, jak przykładowo teraz zdążyłeś już opisać, że zabijasz niziołka i lądujesz od razu u alchemika (zważ także, iż są tam inni gracze tak btw). Wynik walki dopiero poznasz, więc szkoda opisu na zdarzenia, które mogły nie mieć jeszcze miejsca.

PS Do osób stosujących czary. Te zaklęcia, które użyliście, skreślam na karcie, które oczywiście odnawiają się kolejnego dnia. Toteż, aby sprawdzić który czary można w danej chwili rzucić, wystarczy zerknąć do swojej KP.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
A ja mam takie pytanko, bo DnD mi się spodobało :)
W jakiej kolejności kupować i czytać podręczniki? Od czego najlepiej zacząć, ważniejsze dodatki, lub te niepotrzebne. Z góry thx :)
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Podręcznik źródłowy dla gracza na sam początek. Ja używam tego do wersji 3,0. O tak to wygląda

D&D-Podrecznik-gracza.jpg


Wersja 3,0 i 3,5 są najbardziej chwalone, te nowsze ponoć są gorsze. W każdym razie, tam masz główne zasady systemu, bez których ani rusz. Jeśli będziesz prowadzić, to wiadomo, Podręcznik Mistrza Gry. Na dobrą sprawę to jedna, ta podstawowa książka starcza, ale problem jest taki, że głównie traktuje o mechanice, a proporcjonalnie niewiele jest opisu świata. Dzieje się tak, gdyż D&D nie odnosi się do określonych realiów. Każdy świat ma oddzielne książki, których jest naprawdę sporo. Przy czym Forgotten Realms jest najbardziej rozbudowywany. Od razu mówię, że połapać się w tym łatwo nie jest. Myślę, że podstawka + podręcznik do któregoś z settingów (światów) starczy, acz specjalistą tu nie jestem. PS W nowym F-News będzie mój artykuł o D&D tak swoją drogą.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
To jak tyle podręczników jest, to te książki jakoś specjalne grube nie są, nie mylę się :D?
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Trudno powiedzieć jednoznacznie, bo tego jest sporo. Są bestiariusze, dodatki o artefaktach, ale i książki z gotowymi scenariuszami, także zależy co.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Tak w ogóle to jednak przydałoby się ustalić normy odpisywania, bo czasem zbyt się akcja dłuży. Niby to tylko zabawa, ale warto pewne ramy dobrze mieć dla samej płynności rozgrywki.

Także jak się na to zapatrujecie? Odpowiada Wam limit odpisywania: np. raz na dzień, raz na dwa dni? Czy też wolicie, co by zostało, jak było?
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Dobra, gadałem z resztą oprócz Batiego i nie widzę przeszkód. Zrobimy tak: postarajcie się co 2 dni odpisywać, a jak ktoś zostanie chwilowo w tyle, wtedy jego postać będzie ,,na drugim planie". Czyli ani nic aktywnego nie uskuteczni, ani nic jej się nie stanie. Gracze w Klanarchię wiedzą ocb. Jeśli ktoś ma zastrzeżenia: klasycznie pisać tutaj.

Dziś odpis.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Rzecz dotycząca handlu. Kupujecie rzeczy po normalnej cenie (która jest napisana na końcu każdego przedmiotu) zaś sprzedajcie po połowie. Jeśli wartość jest nieparzysta, wtedy zaokrągla się do mniejszej liczby. Czyli na przykład miecz o wartości 10 zł opchnie się za 5. Natomiast gdyby miał napisane 9 zł, wtedy już za 4.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Simon, nie musisz pisać jaki umiejętności używasz, bo one są aktywne zawsze (działają na zasadach bonusów do rzutów)
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Witam graczy.

1. Jak się gra?
2. W KP dodałem przy Wytrzymałości, atak. Na każdym poziomie dostajecie bonus w postaci +1 do testów walki, o tym z resztą mówiłem.
3. Pamiętajcie, że exp to przede wszystkim opis (i skuteczność działań). Wczucie się w profesję/rasę/charakter, także interakcja z innymi graczami = więcej doświadczenia
4. Karta, która ,,wypadła'', działa w ten sposób, że zmienia cały oręż na inną, lepszą broń z tej samej kategorii (jak na przykład miecz, włócznia).
5. Kraboludzie rządzą światem.
 

bati999

Macierz Diagonalna
Dołączył
13 Październik 2008
Posty
2 211
Punkty reakcji
18
Wiek
26
Miasto
Tarnobrzeg
Gra się dobrze ;) Łatwo się wczuć w klimat średniowiecza, podczas magii i miecza.
Tu mam jedno pytanie... Bo jak widać mam do wyboru teraz miecz... I czy mógłbym dodać sobie umiejętność która polegałaby na władaniu dwoma orężami? Bo domyślam się, że zapewne za walkę dwoma broniami są jakieś minusy?
Oczywiście dla mnie nic nie pobije klanarchii, której sesje są po prostu świetne, ale fantasy uwielbiam niewiele mniej, toteż sesja ciekawa, i to bardzo :) I widać, że dopiero powoli się rozkręca, a było już sporo akcji :)
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Bishop Będzie niebawem zmiana lokacji. I tak BTW umawiamy się, że nie ma odzyskiwania amunicji, bo te 20 strzał wystarczyłoby Ci do końca gry.
Bati Wiem, że Klanarchia lepsza ;), choć ta sesja miała być z założenia mniej zobowiązująca. Możesz tak zrobić, ale na moje to marnowanie umiejętności, bo za nią dostaniesz niewielki bonus, a samoistnie na 8 poziomie będziesz mógł walczyć dwoma mieczami bez kar, podczas gdy obecnie będziesz robić to jak kaleka ;p.
 

Caleb

VIP
VIP
Dołączył
3 Maj 2007
Posty
8 989
Punkty reakcji
206
Bishop zakładamy, że każdy ma plecak od początku sesji.

Bati Ty coś wspominasz, że chcesz odpocząć przed wyruszeniem w drogę. W kartach policzyłem wam tak, że po prostu odsypiacie do rana i regeneruje się wam zdrowie/czary. Nie wpłynie to na fabułę, nikt was przez sen nie ubije ;p.
 
Status
Zamknięty.
Do góry