Czy rasta kojarzony jest ogólnie z regge?

Kamil101

Nowicjusz
Dołączył
22 Luty 2007
Posty
158
Punkty reakcji
0
Szukałem w sieci co to znaczy rasta i właśnie trafiłem na ten wpis co dodałem link. Na zdjęciu jest koleś/małpka z czapeczką i bardzo kajrzy to mi się z muzyką regge. Powiedzcie mi czy rasta i regge mają w ogóle coś wspólnego?

Niestety nie mam dużego doświadczenia w tym rodzaju muzyki.
 

BlondRasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Czerwiec 2012
Posty
3
Punkty reakcji
0
Miasto
Warszawa
Po pierwsze, ważna informacja, pisze się "reggae".
Druga ważna sprawa - ma to coś wspólnego, ale są to dwie zupełnie odmienne rzeczy.
Reggae to gatunek muzyki, z którego są także podgatunki jak np.: ragga, roots itd.
Rasta to skrót od nazwy Rastaman lub Rastafarianin, jest to osoba wyznająca religię ruchu Rastafarii, zapoczątkowanego przez cesarza Ras Tafariego lub jak kto woli - Haile Selassie I, przy pomocy i wielkim wsparciu jego żony - cesarzowej Menen.
Reggae ma nikły związek z rasta, ale jednak ma. Mimo wszystko nie powinno być to mylone lub bezpośrednio kojarzone ze sobą. Jeśli już coś ma się nam kojarzyć z Rastamanami to jest to roots. Roots to podgatunek reggae, które mówi o wierze i religii oraz obrazuje zasady wiary i wyznań Rastamanów.
To jest tak naprawdę bardzo ogólnie, ale jeśli ktoś chce się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat lub tematy powiązane z Rasta - zapraszam na
* maila: pawlak7284@o2.pl
* gg: 33144344
Bless i BigUp dla wszystkich :):)
 

myszczu007

Nowicjusz
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
525
Punkty reakcji
0
Reggae ma wielki związek z rasta. Jest to muzyka głosząca idee rastafarian i wywodzi się z ich potrzeby ducha. Polskie reggae to jest kwestia mody, ponieważ to nie jest muzyka do białych ludzi, nie pochodzi od białych i biali jej nie zrozumieją. Można dojść do takich wniosków słuchając oryginalnych tekstów muzyki z tego gatunku śpiewanych przez wyznawców rastafari.
 

BlondRasta

Nowicjusz
Dołączył
26 Czerwiec 2012
Posty
3
Punkty reakcji
0
Miasto