AUDI A4 B5 1.9 TDI

sed4fg

Nowicjusz
Dołączył
1 Lipiec 2009
Posty
817
Punkty reakcji
19
A więc jak w temacie chciałbym prosić o rzetelną opinię na temat tego modelu, czytałam na innych forach lecz ile ludzi tyle opinii, nie wiadomy komu wierzyć. Na tym forum jestem już troszkę i wydaje mi się być wiarygodne więc postanowiłem napisać właśnie tu. Interesują mnie fakty odnośnie tego samochodu, słyszałem że części są dość drogie lecz wiadomo za prestiż trzeba płacić, istnieją różne zamienniki tylko czy to jest opłacalne? Odnoszę się również do samego silnika Diesel, jest na pewno mniejsze spalanie jak i niższa cena ropy od benzyny, natomiast w czasie zimy występują problemy z odpaleniem, czy to jest prawda? proszę o odpowiedź wszystkich którzy mieli doczynienia z tym samochodem. Jestem zainteresowany kupnem lecz wcześniej chciałem się dowiedzieć co sądzą posiadacze tego modelu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
39
Miasto
Polska "b"
ja miałem problem w zimie dopóki nie kupiłem aku o wiekszej mocy rozruchowej, ale oprócz tego jest miodzio, spalanie 5-7l, moc dostępna od najnizszych obrotów pozwala zostawiac na swiatłach wiekszosc cwaniaków z tuningowanych klamotów

awarynjosc narazie zerowa

minusem jest wielowahaczowe zawieszenie-kosztowne i częste naprawy, ale akurat moj model juz go nie ma

za tę samą kase mozna kupic 3-4l młodsze fiaty z jtd lub cos z hdi<ale,wiecej palą> ktore są juz całkiem niezłe, ale wykonanie auta w porownaniu do audi będzie duzo gorsze i mi niezbyt podobają się ich bryly
 

sed4fg

Nowicjusz
Dołączył
1 Lipiec 2009
Posty
817
Punkty reakcji
19
Tek taż właśnie obiło mi się o uszy że zmiana akumulatora wyjaśni problem, ile tak mnie więcej wynosi koszt zmiany zawieszenia? hm co do Fiata nie mam przekonania, co prawda części są o wiele tańsze ewentualnie wchodzą w grę nowsze modele. Myślałem również nad Passatem B5 ale słyszałem że to prawie to samo więc zawieszenie chyba też, może polecisz mi coś co uważasz godne uwagi i mało awaryjne oczywiście w diesel. Czytałem również że przy takim silniku co 100tys km należy wymienić wtrysk, czy koszty takiej zabawy również są wysokie? Na nowy samochód nie mam funduszy a szukając na necia przeważnie maja przejechane 150tys +, czy to jest dużo na diesel, i czy w ogóle brać pod uwagę samochody z takim przebiegiem? Nie znam się co prawda na tym, wiem tylko tyle co wyczytałem lecz niektóre opinie jakie znalazłem, stwierdziłem że każdy może napisać negatyw nie uzasadniając. LPG nie biorę nawet pod uwagę słyszałem że wychodzi najtaniej lecz powoduje uszkodzenia silnika, wypala komorę jak i samochód traci na mocy. Mi zależy żeby jednak było czym jechać i stać mnie na tankowanie, przy takiej pojemności nie sądzę abym był w stanie go zalać benzynom.
 

misioor

hardcore negotiator
Dołączył
9 Kwiecień 2007
Posty
4 499
Punkty reakcji
19
Wiek
39
Miasto
Polska "b"
zależy co sypnie, ale koszt wymiany wszystkich wahaczy i sworzni+robota to co najmniej 1500pln<i to na zamiennikach>, nie wiem ile wytrzymuje potem taki zawias, ale napewno nie wiecej niz kilka lat dla przecietnego kierowcy

co do wtrysku po 100tys to jest to bzdura, znajomi jezdzą po 300 000 bez ingerencji w silnik ani jego osprzęt, bardziej bałbym się o turbo, ale jesli autem jezdził ktos kumaty to tez nie powinno byc problemu<jeśli np. po ostrej jezdzi zgasi się od razu silnik, to turbo może paść>, ale np. w lagunie jakyś o nie niedbal to i tak 100tys nie przezyje więc...

150tys +, czy to jest dużo na diesel, i czy w ogóle brać pod uwagę samochody z takim przebiegiem?
hehe tdi przy 150 dopiero jest dotarte :D to jest nic na taki silnik, a najlepsze jest to, ze przebieg auta mozna sprawdzić VAGiem<diagnostyka> za 50pln i miec pewnosc, bo diesle z zachodu mają nie milosiernie cofane liczniki gdyz tam ktos kto nie jezdzi duzo kupuj benzyne

nie wiem co mogłbym ci innego polecic, w tej klasie i silniku passat i a4 są wg mnie bezkonkurencyjne, a ile masz $ na ten cel?
mi się podobają także saaby, ale nie pamietam jaki to model, wyglad ciekawszy niz niemce, ale co to warte nie wiem, jesli z silnikiem jtd to na pewno warte uwagi
 

sed4fg

Nowicjusz
Dołączył
1 Lipiec 2009
Posty
817
Punkty reakcji
19
Już zdecydowałem, biorę pod uwagę tylko passata i a4 wielkie dzięki za pomoc.
 

coldblood

Nowicjusz
Dołączył
11 Październik 2009
Posty
3
Punkty reakcji
0
Samochód godny polecenia. Natrafiasz na wiele różnych opinii ponieważ wiele ludzi kupiło zajechaną okazje cenową i myślą ze wszystkie a4 tak się sypią.
Ceny części drogie bo za prestiż się płaci jednak są zamienniki które mogą sporo posłużyć oczywiście odradzam made in china. Pozdrawiam
 

tommy66692

Jestem Bogiem
Dołączył
6 Grudzień 2008
Posty
1 953
Punkty reakcji
2
Miasto
Polska
problemy z odpalaniem to mają chyba te stare klekoczące wolnossące silniki diesla :p
150 tys km to jest malutko jak na taki duzy silnik-ba ja bym sie nie bał kupowac diesla z przebiegiem 200-215 tys ;)
ale o ile sie nie mylę to a4 ma 90km a pasek b5 ma 110 na TDI tylko pasat wiecej jak 190km/h nie poleci ;( przypuszczam ze audi takze ale mniejszy linik
 

_Solar_

Nowicjusz
Dołączył
20 Październik 2009
Posty
17
Punkty reakcji
1
Miasto
Lubelskie = LC
diesel dobra jednostka występowały w A4 1.9 TDI rodzaje mocy 75 KM 90 KM 110 KM oraz 116 KM -już te nowsze modele audi 1999-2001 w zimie nie bedziesz mial problemów z odpaleniem jak bedziesz miał zdrowy akumulator sprawne świece żarowe ,dobrze ustawiony kąt wtysku oraz dla lepszego efektu mozna dolewac dodatku do diesla częsci wcale nie sa drogie w porównaniu z innymi markami Audii nie patrz sie na przebieg bo w dzisiejszych czasach wiekszośc przebiegów jest nagminnie cofana.15 letnie auto ma 170 tys przebiegu.Zapraszam na www.a4-klub.pl
 

sed4fg

Nowicjusz
Dołączył
1 Lipiec 2009
Posty
817
Punkty reakcji
19
Z ciekawości spytam za ile można kupić, w miarę w dobrym stanie, tym co ludzie wypisują na allegro raczej kierować się nie mogę, może polecisz coś innego? w miarę taniego
 

_Solar_

Nowicjusz
Dołączył
20 Październik 2009
Posty
17
Punkty reakcji
1
Miasto
Lubelskie = LC
ro zalezy równiez od wyposażenia auta i czy jest zadbany.Wiadomo kupisz tańszy i bedziesz musiał w niego sporo włożyc kupisz za wiekszą kasę i moze byc pewniejszy...Jak jedziesz na zakup auta zabierz porządny miernik lakieru lub jakiegos mechanika - blacharza oraz VAG'a
 

RalfFSO

Nowicjusz
Dołączył
9 Marzec 2009
Posty
153
Punkty reakcji
3
Wiek
34
Miasto
Lubin [DLU]
Należy też pamiętać, że auta nie jedzie sie kupować, tylko obejrzeć. Dopiero po obejrzeniu i powrocie do domu należy się zastanawiać nad kupnem. I nie szukaj auta na już, szukaj spokojnie, nie spiesz się, a w końcu znajdziesz coś porządnego. Wiem z doświadczenia ;)
 

Roni

Nowicjusz
Dołączył
1 Wrzesień 2010
Posty
2
Punkty reakcji
0
Kupiłem całkiem nie dawno a4 1.9tdi 110kucy z 00r. po lifcie. Auto jak dla mnie rewelacja:) usterek jeszcze żadnych nie miałem i mam nadzieję ze ich nie będzie. No i jak dla nie najważniejsze, bardzo mało pali:) 1200km. na zbiorniku robię:)
 

Danielani

Nowicjusz
Dołączył
1 Luty 2011
Posty
1
Punkty reakcji
0
Witam. Ja mam pytanko dotyczące mojego audi. Jakiś czas temu wymieniłem silnik z 90 na 110. Potem auto zgaslo i nie odpalilo. Wymienilem pompe paliwa i jest ok, ale po tej wymianie zdaje mi sie jakby samochod byl słabszy i nie ma takiego przyspieszenia jak wczesniej, a turbina jest ok. Czy ktos wie co mogloby to byc lub to spowodowac? prosze o odpowiedz. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
 

seb31

Nowicjusz
Dołączył
8 Październik 2011
Posty
1
Punkty reakcji
0
zakupilem niedawno a4 z 90Km ale mam pytanie co sie dzieje i jaka moze byc przyczyna przy dojciu zegara srednio do 120km/h odczuwam jaby autko blokowalo dalsza swoja moc ale nie wiem dlaczego prosze o pomoc
 

RalfFSO

Nowicjusz
Dołączył
9 Marzec 2009
Posty
153
Punkty reakcji
3
Wiek
34
Miasto
Lubin [DLU]
Kupiłeś niemieckiego szrota to teraz będziesz miał problemy i wydatki. Przyczyn może być wiele, a wszystkie są kosztowne. Nie ma co gdybać przez internet tylko podjedź do jakiegoś dobrego mechanika.
 

grruby16

Nowicjusz
Dołączył
8 Marzec 2012
Posty
1
Punkty reakcji
0
Witam, kupiłem niedawno audi a4 98r. i podczas jazdy zaobserwowałem pewne zjawisko, mianowicie jak na 3, 4, i 5 biegu wcisne gaz do dechy żeby np wyprzedzić to czjue wibrację, która po chwili mija. Czy możliwe że to tłumik wpada w rezonans (problem z katalizatorem, bądź siatką tego tłumika) i dlatego ta wibracja jest odczuwalna, jazda nie należy do najprzyjemniejszych, proszę o jakieś podpowiedzi.
 
Do góry