10 zasad nt. pisania postów - przeczytaj zanim napiszesz!

  • Thread starter krzysztofandraszak
  • Rozpoczęty
Status
Zamknięty.
K

krzysztofandraszak

Guest
UWAGA UŻYTKOWNICY!

Wszystkim nam zależy na tym, aby nasze forum było miejscem, w którym można spokojnie wymieniać poglądy i uzyskać dobrą poradę :) Niestety, ostatnimi czasy zauważyłem, że sporo użytkowników nie stosuje się do podstawowych, zdroworozsądkowych zasad pisania czytelnych postów oraz innych prostych reguł pozwalających utrzymać przejrzystość forum.​

Dlatego też zdecydowałem się opublikować tę listę 10 zasad obowiązujących w moderowanych przeze mnie działach, choć tak naprawdę "lista zasad" brzmi trochę zbyt ostro:) Powiedziałbym, że jest to taki swego typu poradnik, który pomoże Wam, drodzy użytkownicy, pisać czytelne posty, które inni będą czytać bez najmniejszego problemu, co sprawi, że więcej osób zdecyduje się np. wyrazić swoje zdanie na temat waszego problemu!​

Zastrzegam, iż treść niniejszego zbioru jest w pełnej zgodzie z regulaminem forum. Prosiłbym, aby wszyscy, nowi i starzy użytkownicy, zapoznali się z tym niezbyt długim poradnikiem:)

OTO ZASADY:

1. ORTOGRAFIA I INTERPUNKCJA SĄ WAŻNE - stosuj w swoich postach podstawowe znaki interpunkcyjne (kropki, przecinki) w rozsądnych ilościach i staraj się pisać w miarę poprawnie pod względem ortograficznym oraz stylistycznym. Wielu użytkowników nie lubi czytać tekstów, które są napisane niezrozumiale, nie zawierają odpowiedniej interpunkcji i są przepełnione bijącymi w oczy błędami!​

2. AKAPITY - jeżeli piszesz dłuższą wypowiedź - pamiętaj, by stosować akapity (rozdzielić odpowiednie wątki pisanego posta pustymi linijkami poprzez dwukrotne wciśnięcie Enter lub rozpoczęcie pisania nowego zdania od nowej linii, najlepiej z wstawieniem wcięcia). Czytanie dużej, jednolitej kolumny tekstu jest bardzo męczące i znacznie utrudnia zrozumienie tego, co masz do przekazania.​

3. NIE PRZESADZAJ Z FORMATOWANIEM - pisz tak, aby Twoje posty wyglądały estetycznie. Oczywiście - wolno Ci zmienić rozmiar, czy kolor czcionki, ale pamiętaj, że służy to podkreśleniu pewnych rzeczy. Posty pisane całe na kolorowo, lub z różnymi rozmiarami czcionki są nieprzyjemne do czytania.​

4. NIE STOSUJ ZBYT WIELU EMOTIKONEK - nie przesadzaj ze stosowaniem emotikonek. Rzecz jasna wstawienie kilku emotikonek do Twojego posta nie jest absolutnie niczym złym, ale nie należy przesadzać. Umieszczanie uśmieszków co drugie słowo, albo kilku lub nawet kilkunastu obok siebie zmniejsza przejrzystość napisanego przez Ciebie tekstu.​

5. JEDEN PROBLEM = JEDEN TEMAT! - nie zakładaj kilku tematów o tym samym problemie w krótkim odstępie czasu. Jeżeli chcesz poznać zdanie użytkowników na jakiś temat to wystarczy, że wybierzesz odpowiedni dział forum i założysz w nim jeden temat. Zakładanie większej ilości tematów dla jednego problemu tak naprawdę, poza zmniejszeniem przejrzystości forum, jest dla Ciebie szkodliwe, ponieważ prowadzi do rozbicia dyskusji na części.​

--- P.S. Jeżeli kilka miesięcy temu miałaś/eś już temat tyczący się Twojego problemu i chcesz kontynuować dyskusję - możesz oczywiście odświeżyć ten temat i pisać tam, albo, jeżeli tak jest Ci wygodniej, założyć nowy. ---​

6. NIECH TWOJE POSTY COŚ ZNACZĄ - nie pisz krótkich postów, które nie wnoszą nic do dyskusji np. "tak", "pff", "nie".​

7. PAMIĘTAJ O FUNKCJI EDYCJI POSTA - jeżeli napisany przez Ciebie post jest ostatni w danym temacie i po pewnym czasie chcesz coś dodać - skorzystaj z funkcji edycji posta, który już jest, a nie pisz kolejnego. Obecność kilku postów jednego użytkownika położonych obok siebie (jeden pod drugim) zmniejsza przejrzystość forum.​

8. NIE ODŚWIEŻAJ STARYCH TEMATÓW - mam tu na myśli takie tematy, w których nikt nie pisał od ponad roku. Staraj się unikać odświeżania tych tematów, o ile nie jest to logicznie uzasadnione - np. chęcią napisania swoich przeżyć, które są podobne do tamtych, albo chęcią podjęcia polemiki z konkretnym argumentem.​

--- Każde odświeżenie starego tematu polegające na bezpośrednim zwróceniu się do jego autora będzie uznane za nabijanie postów i ukarane !!! ---​

9. NIE WKLEJAJ REKLAM DO SWOICH POSTÓW - od reklamowania stron lub innych tego typu rzeczy jest stosowny dział na forum. Oczywiście, w pewnych tematach (np. o prezentach) można podać linki... Jednakże - nachalne publikowanie linków, które nie są związane z tematem dyskusji i stanowią spam będzie karane.​

10. NIE PROWOKACJOM I OBRAŻANIU - nie pisz tematów, które są jedynie prowokacją i staraj się nie obrażać innych użytkowników. Rozumiemy żywiołową dyskusję i twarde obstawanie przy swoim zdaniu, ale nie pozwolimy na wykorzystywanie uprzejmości innych użytkowników (prowokacje) lub obrażanie ich.​


Na koniec dodam tylko, że naprawdę nie mam ochoty nikogo tutaj karać, ale uważam, iż stosowanie się do powyższych zasad naprawdę nie jest jakoś szczególnie trudne i skomplikowane, a naprawdę może zwiększyć przyjemność korzystania z forum wszystkim użytkownikom.

Stąd też:
Wszystkie osoby, które nie będą się do nich stosować zostaną odpowiednio ukarane.

Więcej informacji nt. regulaminu działu znajdziesz w tym miejscu: http://www.forumowisko.pl/topic/197751-regulamin-dzialu-120612/
 
B

Blancos

Guest
UWAGA! REGULAMIN TABLIC ZOSTAŁ ZAKTUALIZOWANY.

Zaszła tylko jedna istotna zmiana - od tej pory oficjalnie dopuszczalne jest pisanie posta pod postem w celu odświeżenia tematu (dwa posty użytkownika, które znajdują się obok siebie nie mogą być napisane w odstępie krótszym niż godzina czasu).

Więcej tutaj (post #2): http://www.forumowisko.pl/topic/197751-regulamin-dzialu-290812/
 
Status
Zamknięty.
Do góry