brak uziemienia
Rozpoczęty przez Tard, 31 gru 2007 11:27
27 odpowiedzi w tym temacie
Napisano 31 grudzień 2007 - 11:27

tak jak w temacie, mieszkam w starym budownictwie i nie mam uziemienia w kontaktach, a wiem ze sprzet RTV AGD i kompy szbyko sie psuja bez uziemienia, co moge na to poradzic? jest jakies rozwiazanie? jak by dzialal UPS jak by byl podlaczony? czy by ze tak powiem redukowal braki? czy moge jakos przerobic kontakt?

Kasia R.
Napisano 02 styczeń 2008 - 16:14
Użytkownik ambroz dnia 31.12.2007, 23:28 napisał
Witam,najlepiej jak w ty gniazdku gdzie będzie podłaczony komputer zrobic mostek między uziemieniem a zerem trochę się znam na tym jestem elektrykiem.Powinno załatwic sprawę.
Cos nie kumam.....moze to po libacji sylwestrowej
Ja bym to zrobil po chlopsku czyli.....wykopal dziure w ziemi kolo domku i umiescil w niej kawal stalowego preta.....to juz by bylo uziemienie, ktore podprowadzam do gniazdka sieciowego jako ten trzeci przewod
Użytkownik Vandien edytował ten post 02 styczeń 2008 - 16:15
Kasia R.
Napisano 02 styczeń 2008 - 17:00
Prąd generuje się tak 3 fazy i 0. Uziemienie jest to oczywiście przewód odpowiednia głęboko w ziemi wbity. Prawidłowo nie powinno się łączyć tego 0 jako uziemienie ale dużo tak robi bo potem ludzie a audio się wkurzają że nie mają zera.
Użytkownik yeti86 edytował ten post 02 styczeń 2008 - 17:01
Napisano 03 styczeń 2008 - 22:14
Kumpel zawsze mówił o uziemieniu do kaloryfera. Wystarczy podpiąć jakiś kabel. Nie pytajcie dlaczego.
To na serio bez uziemienia się sprzęt psuje? A jak się ma ten bolec (3 faza to jest?) to nie wystarczy?
To na serio bez uziemienia się sprzęt psuje? A jak się ma ten bolec (3 faza to jest?) to nie wystarczy?
Napisano 03 styczeń 2008 - 22:47
Cytat
Cos nie kumam.....moze to po libacji sylwestrowej .....przecierz autor tematu napisal, ze nie ma uziemienia. Moglbys to narysowac ?.