Skocz do zawartości

Witaj!

Zarejestruj się, aby dołączyć do jednej z największych polskich społeczności!

Zdjęcie
- - - - -

Tabletki anty - cała prawda o skutkach ubocznych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#21 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 04 kwiecień 2008 - 23:55

Przez tabletki masz depresje? to pewne ze przez tabletki?
  • 0

#22 meg-i22

meg-i22

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 01:39

Ja uważam, że dobrze dobrane tbl to same korzyści ..bo właśnie niedobór hormonów też może być odpowiedzialny za te wszystkie zmiany nastrojów, zespoły przedmiesiączkowe, zmiany skórne itp. z libido jest rzeczywiście różnie. Jeśli chodzi o spiralę- dla młodej kobiety, która myśli kiedyś w życiu zdecydować się na dzieci..jest to duże ryzyko. a jeśli już je podejmujemy to radzę wybrać się do naprawdę dobrego i 10 razy sprawdzonego ginekologa(żeby przypadkiem przez pomyłkę nie znalazła się np. w brzuchu bo i takie przypadki miały miejsce). A i przed 25r. ż. tabletki zwiększają ryzyko raka piersi (szczególnie w połączeniu z papierosami). papierosy + tbl antykoncepcyjne to naprawdę mieszanka wybuchowa także radzę z jednego zrezygnować.
Warto też zaszczepić się przeciw HPV. Rak macicy jest wstrętną chorobą. U nas w kraju niestety ta szczepionka nie jest jeszcze refundowana. Mimo tego, że trochu kosztuje uważam, że warto. Zapytajcie swoich ginekologów. powiedzą wam to samo.
  • 0

#23 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2008 - 08:12

zgadzam sie z poprzedniczka ale nie w 1 kwestii nie ma samychych kozysci z brania hormonow. a depresja jest bardzo czesto spotykana przy duzej dawce hormonalnej gdy nasz organiazm ma zachwiana homeostaze
  • 0

#24 polly

polly

    Stały bywalec

  • Zbanowany
  • PipPipPip
  • 812 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 10:49

ja akurat nie mam skutków ubocznych. Biorę Yasminelle (moje pierwsze w życiu anty) i są trafione. To co najlepsze w ich przyjmowaniu to to że podczas okresu mogę już normalnie funkcjonować, bo wcześniej pierwsze 2 dni okresu ledwo chodziłam :/ poza tym schudłam :) wcześniej żadnymi sposobami nie dałam rady a teraz mam wagę jaką chciałam :) co do libido to nigdy za wielkiego nie miałam ale zdaje sie że się nie pogorszyło. :)

co do szczepienia przed rakiem szyjki macicy to mnie na razie niestety nie stać na taki wydatek. Owszem również uważam że warto się zaszczepić ale nie wszystkich stać.
  • 0

#25 Dzimka

Dzimka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 82 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 11:44

Przez tabletki masz depresje? to pewne ze przez tabletki?


tak. możliwe że skłonności depresyjne miałam wcześniej- tabletki tylko spowodowały że nie mogłam tego uniknąć i wpadłam po uszy :( :( :(
dostałam za małą dawkę hormonów. i mój organizm nie wiedział czy mam mieć okres, czy 'urojoną ciążę' i się bujałam przez miesiąc z okresem non-stop i poważną depresją.. :( :( :( (która wcale nie ma zamiaru wynieść się z mojego organizmu)
a libido spadło mi GRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUBO poniżej zera.. i pogorszyły się stosunki między mną i moim chłopakiem.. :( :( :(

Użytkownik Dzimka edytował ten post 05 kwiecień 2008 - 11:45

  • 0

#26 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 12:43

Oj to rzeczywiscie nie fajnie :/
A niech mi ktos powie, mialyscie po tabletkach zawoty glowy, omdlenia czy cos podobnego? Bo tego najbardziej sie boje.
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#27 Dzimka

Dzimka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 82 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 16:19

ja miałam zawroty głowy i czasami czułam się jak na haju. taki totalny i odlot od rzeczywistości- kabelki mi się przepalały, zawiecha i później znowu loozik.

a co do depresji to już sobie z nią nie radzę... :( dziś powinnam przyjąć pierwszą tabletkę drugiego opakowania a raczej nowego CILESTU. ale tego nie zrobię.. uraz po tamtych.. :(
  • 0

#28 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 05 kwiecień 2008 - 17:42

a byłas z depresja u psychologa, bierzesz jakies leki?? depresja jest teraz czesta choroba i dotyka ok.89% kobiet na całym swiecie...to zrezygnuj z tabletek, przeciez nie musisz ich brac przezuc sie na plastry maja łagodniejsze objawy nie pozadane...jaki problem?? albo wogle zrezygnuj z hormonow.jezeli twoj lekarz wie ze masz depresje i Ci przepisuje znowu antykoncepty to jest jakis nie powazny...tak nie wolno.wiem jaka to jest straszna choroba bo sama przez nia przechodziłam, płacz, brak sensu zycia, mysli samobojcze...nie było łatwo...a wpadłam po stracie dziecka, chłopaka, babci ....dla mnie to było za duzo jak na 1 rok. ale pomogli mi rodzice i zaczełam chodzic na spotkania do psychologa byłam na spotkaniach z kobietami ktore wygrały z depresja i teraz ja z nia wygrałam
  • 0

#29 Dzimka

Dzimka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 82 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 22:15

byłam u psychologa który stwierdził depresję i skierował mnie do psychiatry i zaproponował nawet leczenie psychotropami.. :( :( :( to jest żenujące i bardzo się tego wstydzę a jeszcze bardziej boje! tragicznie popsuły się moje relacje z chłopakiem.. :( stał się taki obcy, nie rozumiemy się dobrze... :(

u ginekologa byłam jakieś 2tygodnie temu w 13 dniu brania pierwszego opakowania Novynette. wtedy tylko napomniałam o tym że jestem humorzasta (o depresji nie było mowy) i zmieniła mi na CILEST. nie bd jednak brała nic. mam w nosie takie cierpienie! bo to już mnie przerasta. teraz jestem agresywna i niezadowolona z życia.. :(

Użytkownik Dzimka edytował ten post 05 kwiecień 2008 - 22:36

  • 0

#30 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 22:24

Wstydzisz? tutaj nie ma sie czego wstydzic, nie jestes jedyna.Musisz sobie z tym radzic dla innych i dla siebie.
  • 0

#31 Dzimka

Dzimka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 82 postów

Napisano 05 kwiecień 2008 - 22:35

tylko że mi nie zależy.. ani na sobie ani na nikim innym.. w zasadzie to boje się tylko samotności :(
wszystko co inni mówią zaraz przeinaczam tak że dla mnie to coś super pesymistycznego i wszystko neguje i ciągle powtarzam 'nie wiem'
najgorsze jest to że szybko z tego nie wyjdę :( nawet jakieś terapie czy coś- przecież to wszystko trwa a ja nie mogę sobie teraz- na koniec roku szkolnego- pozwolić na jakąś niedyspozycję :(
przytłaczające :(

a tabletkom antykoncepcyjnym mówimy- NIE!
plastry? podobno mają dużą dawkę hormonów..
z resztą, powstrzymam się z antykoncepcją hormonalną- wracam do prezerwatyw! (albo celibat!)
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#32 agusia-malusia

agusia-malusia

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 617 postów

Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:09

Depresja to straszna choroba. Wiem, bo cierpi na nią mój tata. Ale trzeba walczyć. Jesteś młoda całe życie przed Tobą!
Co do plastrów to nie są złe. Ja używam ich od prawie roku, objawów ubocznych nie miałam i nie mam, czuję się dobrze i przede wszystkim nie mam humorów. Może warto spróbować?
  • 0

#33 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2008 - 09:29

ja przeszłam depresje i naprawde nie było ciekawie bo chciałąm popełnic samobojstwo ale teraz wiem ze mozna z tego wyjsc jezeli sie tylko chce
  • 0

#34 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 06 kwiecień 2008 - 12:17

Blancaaa mowilas ze jestes ginekologiem, dla osoby w 19 roku zycia na pierwsza antykoncepcje lepsze beda tabletki czy plastry bo czytalam ze plastry dla mlodych kobiet nie bardzo sa polecane, jak to jest ?
  • 0

#35 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2008 - 16:19

nie nie ma zadnej roznicy wiekowej, plastry maja tyle samo hormonow co antykoncepty.nie ma zadnych przeciwskazan do stosowania plastrow dziewczynom w wieku 19lat ale ja bardziej proponuje tabletki. plastry tak naprawde zadko wypisuje poniewaz kiedys dla pacjetki sie odkleił i zaszłą w ciaze...a tak samo jest z tabletkami zapomnisz i jest ryzyko ciazy. wiec wybor nalezy tylko do Ciebie. Chodz hormony tak naprawde powinno sie stosowac po 1 dziecku i leczniczo np.na tradzik. ale oczywiscie teraz dzieci chca dorosnac a my ginekolodzy nie chcemy aby dziewczeta w wieku 15 -18 lat zachodziły w niechciane ciaze wiec przepisujemy
  • 0

#36 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 06 kwiecień 2008 - 17:24

wiesz mam skonczone 19 lat i mysle ze lepsze hormony niz plakanie potem po katach, i uwazam ze mam troche racji.
  • 0

#37 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2008 - 17:32

he tak owszem to jest bardzo dobra metoda antykoncepcji ale mowie ci jak sa postrzegane hormony w slodowisku ginekologicznym...
  • 0

#38 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 06 kwiecień 2008 - 21:53

A moge wiedziec na jakie skutki uboczne pacjentki sie najczesciej skarżą? wiem że kazdy reaguje inaczej ale mimo to prosze oodpowiedz.
  • 0

#39 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 07 kwiecień 2008 - 11:55

na bol piersi, obrzek nóg, tycie, brak popedu seksualnego a zadziej przychodza z depresja
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#40 lovemartunia

lovemartunia

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1324 postów

Napisano 07 kwiecień 2008 - 12:46

A jeszcze ponudze :D a zawroty glowy czesto towarzysza?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0