Skocz do zawartości

Witaj!

Zarejestruj się, aby dołączyć do jednej z największych polskich społeczności!

Zdjęcie
- - - - -

Tabletki anty - cała prawda o skutkach ubocznych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#1 Gabi.nia

Gabi.nia

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 31 postów

Napisano 15 wrzesień 2007 - 23:46

Na forum ginekologicznym w prawie każdym wątku o tabletkach można przeczytać (a i sama czesto piszę te słowa), że "nie martw się, to bzdury z tym przytyciem, to tylko woda się zatrzymuje w organizmie, jest to uczucie opuchnięcia, wydaje ci się, że przytyłaś, jak coś będzie nie tak to zmienisz na inne itd."

Podobnie jest z innymi efektami ubocznymi - ee ja nie mam, koleżanki nie mają...

Pewnie i można dobrać tabletki idealne, ale proszę was dziewczyny, napiszmy tu szczerze co spowodowały u nas tabletki. Mam na myśli tabletki brane długotrwale, bo rozumiem, że przy niektórych objawach odstawiamy je nawet po tygodniu.
Chodzi mi także o wszelkie tabletki, które brałyscie dłużej niż trzy miesiące.


Robię tą sondę w sumie, zeby zobaczyć czy spotkam tu jakąs grupę wsparcia Wczoraj stanęłam znowu na wagę - odkąd biorę tabletki przytyłam 10kg I niech mi ta lekarka przestanie wmawiać, że się obżeram, bo to nieprawda! Na szczęście przytyłam z wagi piórkowej, więc nie wyglądam jeszce źle, ale potwornie się z tym czuję
  • 0

#2 mrau

mrau

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 988 postów

Napisano 16 wrzesień 2007 - 00:14

bralam logest, po roku zaczely sie silne krwawienia, silne bole przy krwawieniu, krwawienie wystepowalo kiedy chcialo...
zmienilam na stediril 30 - zero skutkow ubocznych przez 2 lata
  • 0

#3 Zocha

Zocha

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 246 postów

Napisano 16 wrzesień 2007 - 21:18

Ja biore Harmonet 4 miesiące i tak szczerze bardzo dobrze się po nich czuje, tylko że nie mineły mi moje chumorki, a nawet są mocniejsze czyli zmiany nastroju, a tak poza tym to gdy zaczełam brać tabletki ważyłam około 59 kg teraz waże 55 wiec schudłam po nich... Cera mi się zdeczka poprawiła krwawienie mam takie jak miałam czyli nie mocne i nie aż takie słabe, a i jeszcze brzuch przy ostatniej miesiączce mnie nie bolał gdy zawsze miałam bóle miesiączkowe....
  • 0

#4 agusia-malusia

agusia-malusia

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 617 postów

Napisano 16 wrzesień 2007 - 21:24

Ja używam plastrów Evra. Skutki uboczne jakie miałam to plamienie przez 2 dni przy pierwszym plastrze. Poza tym nic. Czuję się dobrze, okres jak w zegarku, mniej bolesny, mniej obfity. Tak więc jeśli o mnie chodzi to szczerze polecam plastry. Nie tyje się po nich z tego co widzę i co potwierdził lekarz wcale. Hormony omijają układ pokarmowy może dlatego nie powodują łaknienia. Ogólnie moja ocena 6-/6. Minus za to że dla niektórych, bo dla mnie nie, nie są estetyczne.
  • 0

#5 goszka

goszka

    [.już - cóż.] kobieta niezależna

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1322 postów

Napisano 16 wrzesień 2007 - 21:30

brałam yasmin nie dość, że plamiłam między przerwami to na dodatek przytyłam. odkładała mi się woda w organizmie, co można było zauważyć po zmianie tabletek, gdyż przestałam czuć się napęczniała i przestałam tak wyglądać. :)
  • 0

#6 Zmijka

Zmijka

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 164 postów

Napisano 18 wrzesień 2007 - 11:38

o skutkach ubocznych nie pisaloby sie tyle gdyby ich nie bylo. ja nie biore tabletek, bo wiem co zrobily z moja mama - przytyla, urosly jej piersi (ja mam miseczke C/D i nie potrzebuje wiecej), miala problemy ze zdrowiem. wiem ze to moze byc nieczesty przypadek, ale ja nie mam zamiaru ryzykowac. szukuje sie na spirale. :D
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#7 Arina

Arina

    ...aż w jedną krótką chwilę pojmiesz po co żyjesz!

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3093 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 12:51

kolerzanka brała tabletki antykoncepcyjne przez 4 lata, teraz nie może zajść w ciążę, stara się już przeszło rok :(
  • 0

#8 Guest_Mia_*

Guest_Mia_*
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2007 - 12:53

kolerzanka brała tabletki antykoncepcyjne przez 4 lata, teraz nie może zajść w ciążę, stara się już przeszło rok :(


to jest mit. dzis wiele kobiet nie potrafi zajsć. stres, zanieczyszczenie, chemia w zarciu. to nie ma zwiazku z tabletkami
  • 0

#9 agusia-malusia

agusia-malusia

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 617 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 12:54

Nigdy nie wiemy czy to wina tabletek czy kobieta nie jest na przykład bezpłodna. Oczywiście jej tego nie życzę. Ma na pewno za dużo hormonu w organizmie. Na pewno jak tylko organizm się z niego wyczyści zajdzie w ciąże.
  • 0

#10 goszka

goszka

    [.już - cóż.] kobieta niezależna

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1322 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 13:03

Zmijka, zadaj sobie jedno pytanie przed założeniem spirali. czy chcesz mieć później dzieci?
  • 0

#11 agusia-malusia

agusia-malusia

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 617 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 13:09

No właśnie bo jak coś pójdzie nie tak przy zakładaniu to potem może być różnie...
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#12 furley

furley

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 199 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 13:48

ja zażywam tabletki od 3 lat. Mercilon. Nie przytyłam. Nie napęczniałam ... właściwie nic. Same pozytywy. MNiejszy ból przy miesiączce, mniej obfite krwawienie. Wreszcie regularne. Jedyny minus to suchość miejsc intymnych ...ja zażywam tabletki od 3 lat. Mercilon. Nie przytyłam. Nie napęczniałam ... właściwie nic. Same pozytywy. MNiejszy ból przy miesiączce, mniej obfite krwawienie. Wreszcie regularne. Jedyny minus to suchość miejsc intymnych ...
  • 0

#13 agusia-malusia

agusia-malusia

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 617 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 13:49

To u mnie z suchością też problemów nie ma. Co ciekawe, wszystkie dziewczyny piszą że po tabletkach czy plastrach spadło im libido. Ja tam jakaś nie normalna jestem bo mam większą chcicę niż przed naklejaniem plastrów!
  • 0

#14 mrau

mrau

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 988 postów

Napisano 24 wrzesień 2007 - 18:07

u mnie libido tez nie spadlo...
  • 0

#15 Zanecisko

Zanecisko

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 893 postów

Napisano 25 wrzesień 2007 - 08:45

ja też po tabletkach nie odczuwam żadnych skutków ubocznych, nie przytyłam, nie mam humorków, dzięki tabletkom mam regularny bezbolesny okres...biore Cyprest od 6 miesięcy...


  • 0

#16 Laluna

Laluna

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 91 postów

Napisano 25 wrzesień 2007 - 16:28

a brałam harmonet przez 2 lata- wszytsko było ok! przerwałam i zmieniłam na cillest - m.in dlatego ze jest tanszy i tez bardzo dobrze je toleruje!
grunt to dobrze dobrac tabletki, co wsponie z Toba powinien zrobic lekarz po przeprowadzeniu wywiadu i zadaniu kilku pytan!
polecam str www.zmienpigulke.pl gdzie mozna zrobic sobie mały test i po podsumowaniu odpowiedzi mozna wstepnie stwierdzic czy tabletki sa dobrze czy zle dobrane! :)
  • 0

#17 Tangerine

Tangerine

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 197 postów

Napisano 30 wrzesień 2007 - 15:04

Brałam yasmin i ciagle miałam jakies brązowe wydzieliny, bolał mnie brzuch, piersi, w ogóle wszystko było jakos dziwnie i wcale sie dobrze nie czułam, a po odstawieniu włosy mi zaczęły wypadać. No i ciągle chciało mi sie jeść nie wiem czy to od tych tabletek czy nie
  • 0

#18 Malwina S.

Malwina S.

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 39 postów

Napisano 04 kwiecień 2008 - 17:22

Ja biorę regulon i jak na razie żadnych skutków ubocznych. Wczesniej brałam yasmin, ale źle sie po nim czułam. Byłam ospała, czesto bolała mnie głowa i tez miałam problem z włosami, które wypadały garściami.
  • 0

#19 Guest_Blancaaa_*

Guest_Blancaaa_*
  • Goście

Napisano 04 kwiecień 2008 - 18:19

dziewczeta kazdy organizm kobietyu innaczej reaguje na tabletki hormonalane... dlatego dobiera je sie z ginekologiem po wstepnych badaniach. nie mozemy sugerowac sie opiniami innych kobiet. ja biore od dosc dawna yasmin i jest oki waga 57 przy 170 i zadnych skutkow ubocznych a juz moja kolezanka brala yasmin i w cigu 3 mies przytyła 7 kg. wiec jak widzicie tabletki hormonalne to zagadka ktora trzeba rozwiazac
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#20 Dzimka

Dzimka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 82 postów

Napisano 04 kwiecień 2008 - 21:47

na dobrą sprawę to nawet przy badaniach dobieranie tabletek jest na chybił trafił bo nawet lekarz nie ma pewności że bd dobre i Twoj organizm je przyjmie.

ja dostałam Novynette- strasznie przez to teraz cierpię. Mam poważną depresje (stwierdzoną przez lekarza) i nie wykluczają leczenia psychotropami. Bardzo się boje co będzie dalej i mam duży uraz do tabletek.

Dostałam teraz Cilest- ale jednak nie bd go brała. Boje się bo mam bardzo młody organizm i kłopoty zdrowotne. A przecież w przyszłości przez tabletki moge nawet nie móc mieć dzieci.. (przeczytałam o tym na ulotce w poczekalni u ginekologa..)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0