AirBerlin miał być LOTem czy LOT AirBerlinem? :-)

milatam

Stały bywalec
Dołączył
22 Listopad 2017
Posty
1 454
Punkty reakcji
175
Air Berlin wyprzedaje fanty. Można nabyć fotel z Boeinga za 4000 ojro. Niemieckie linie lotnicze padły 27.10.2017.
Jak myślicie... gdyby wybory wygrało PO to mieli byśmy teraz AirBerlin na Okęciu?
Tusk w ostatnich latach raczej dbał o to by LOT padł, nie da sie tego ukryć. Czy wina tego że AirBerlin zdechł jest obecnie dobra passa konkurencji ze wschodu?
 

glowonog

feniks
VIP
Dołączył
14 Maj 2017
Posty
1 863
Punkty reakcji
160
A który Polak chciałby latac liniami o nazwie AirBerlin? ;) LOT dla Polaków, to jak Lufthansa dla Niemców. Lufthansa, nie AirBerlin.
 

milatam

Stały bywalec
Dołączył
22 Listopad 2017
Posty
1 454
Punkty reakcji
175
Nie kapujesz? Berlin padł bo miał pewnie iść w miejsce LOTu. Z Lotem się nie udało a A.B. padł bo nie wszedł na dziko na inny rynek. Gdyby LOT plajtnął do AB wlazł by do Polski pod inną nazwą (nawet starą!) i wtedy było by cacy.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
myślisz że polski rynek jest tak ważny ? porównaj ilości potencjalnych klientów z innymi krajami

na rynku światowym jest miejsce dla kilku dużych graczy, a taki LOT to mała pchełka, taki przewoźnik katarski może nas wyeliminować bez problemu
 

milatam

Stały bywalec
Dołączył
22 Listopad 2017
Posty
1 454
Punkty reakcji
175
No nie wiem. Pensje w Arabii jak w Polsce :D Paliwa w podobnej cenie, sprzęt, opłaty lotniskowe...
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
mistrzu ale oni kasy na inwestycje mają tyle co piasku na pustyni a my skąd kasę weźmiemy skoro nie mamy ropy i gazu ?
 

Czolgista12

Nowicjusz
Dołączył
17 Luty 2018
Posty
186
Punkty reakcji
1
Generalnie lot to słaba linia lotnicza, małe mają samoloty, kierunki lotów też generalnie dosyć bliskie. Sporadycznie jakieś dalsze kierunki mają. Z perspektywy klienta lufthansa byłaby lepszą lini krajową jak i międzynarodową niż lot.

Lot nigdy nie był i prawdopodobnie nie będzie jakimś potentatem.
 

glowonog

feniks
VIP
Dołączył
14 Maj 2017
Posty
1 863
Punkty reakcji
160
Czolgista12 napisał:
eneralnie lot to słaba linia lotnicza, małe mają samoloty, kierunki lotów też generalnie dosyć bliskie.
Zapoznaj się lepiej z flotą LOT-u i policz, ile mają dreamlinerów.
 

Kibic Polski

Stały bywalec
Dołączył
18 Kwiecień 2018
Posty
2 276
Punkty reakcji
197
Czolgista12 napisał:
Z perspektywy klienta lufthansa byłaby lepszą lini krajową jak i międzynarodową niż lot. Lot nigdy nie był i prawdopodobnie nie będzie jakimś potentatem.
Chciałeś coś przez to wyrazić czy tylko tak sobie głupoty Piszesz? Czy istnienie Lotu uniemożliwia komus korzystanie z Lufthansy?
No bo na co to jest argument?

Niech sobie będzie Lufthansa potentatem ale obowiązkiem rządzących jest wspieranie w rozsądnych granicach Lotu.
 

Herbatniczek

dziadek dynamit (wnuk mnie tak nazwał)
Dołączył
5 Sierpień 2011
Posty
10 511
Punkty reakcji
172
wspierają LOT, kadrowymi działaczami PIS, w samolotach jeszcze nie robili
 

Czolgista12

Nowicjusz
Dołączył
17 Luty 2018
Posty
186
Punkty reakcji
1
glowonog napisał:
eneralnie lot to słaba linia lotnicza, małe mają samoloty, kierunki lotów też generalnie dosyć bliskie.
Zapoznaj się lepiej z flotą LOT-u i policz, ile mają dreamlinerów.

Wpisz sobie Lufthansa albo Qatari Airways i zobacz sobie ile mają Airbasów A380 które mogą pomieścić ponad 500 ludzi na pokładzie do tego są to samoloty dwupokładowe.

Lot w porównaniu do nich to mała pchła.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polskie_Linie_Lotnicze_LOT

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lufthansa

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Qatar_Airways

Lot sie w tym zestawieniu prezentuje jak linia czarterowa.
Kibic Polski napisał:
Z perspektywy klienta lufthansa byłaby lepszą lini krajową jak i międzynarodową niż lot. Lot nigdy nie był i prawdopodobnie nie będzie jakimś potentatem.
Chciałeś coś przez to wyrazić czy tylko tak sobie głupoty Piszesz? Czy istnienie Lotu uniemożliwia komus korzystanie z Lufthansy?
No bo na co to jest argument?

Niech sobie będzie Lufthansa potentatem ale obowiązkiem rządzących jest wspieranie w rozsądnych granicach Lotu.
Tak, tyle że przez 30 lat nikt jakoś mega nie rozwinął lotu (bierząca wymiana taboru tylko) to serio wierzysz, że teraz nagle lot sie stanie jakimś potentatem lotniczym? Prędzej pozostanie wszystko tak jak było bez większych zmian.
 

glowonog

feniks
VIP
Dołączył
14 Maj 2017
Posty
1 863
Punkty reakcji
160
Czolgista12 napisał:
Wpisz sobie Lufthansa albo Qatari Airways i zobacz sobie ile mają Airbasów A380 które mogą pomieścić ponad 500 ludzi na pokładzie do tego są to samoloty dwupokładowe. Lot w porównaniu do nich to mała pchła.
Człowieku, pisałeś, że mają MAŁE SAMOLOTY, nie MAŁO SAMOLOTÓW. Czy Boeing 787 to mały samolot?
 

Kibic Polski

Stały bywalec
Dołączył
18 Kwiecień 2018
Posty
2 276
Punkty reakcji
197
Czolgista12 napisał:
Tak, tyle że przez 30 lat nikt jakoś mega nie rozwinął lotu (bierząca wymiana taboru tylko) to serio wierzysz, że teraz nagle lot sie stanie jakimś potentatem lotniczym? Prędzej pozostanie wszystko tak jak było bez większych zmian.
Nadal nie rozumiem na co to argument i o co Ty Walczysz. Jak się domyślam jeśli cos potentatem nie jest to odbiera mu to prawo do istnienia?
 

Czolgista12

Nowicjusz
Dołączył
17 Luty 2018
Posty
186
Punkty reakcji
1
Kibic Polski napisał:
Tak, tyle że przez 30 lat nikt jakoś mega nie rozwinął lotu (bierząca wymiana taboru tylko) to serio wierzysz, że teraz nagle lot sie stanie jakimś potentatem lotniczym? Prędzej pozostanie wszystko tak jak było bez większych zmian.
Nadal nie rozumiem na co to argument i o co Ty Walczysz. Jak się domyślam jeśli cos potentatem nie jest to odbiera mu to prawo do istnienia?
Ma prawo do istnienia , ale zmierzam do tego , że zapewne za ileś lat zostanie przejęty przez inne , bogatsze linie lotnicze. Z powodu coraz większej konkurencji na rynku.Ale jak dla mnie Lot może istnieć nic do tego nie mam. O nic nie walczę.

glowonog napisał:
Wpisz sobie Lufthansa albo Qatari Airways i zobacz sobie ile mają Airbasów A380 które mogą pomieścić ponad 500 ludzi na pokładzie do tego są to samoloty dwupokładowe. Lot w porównaniu do nich to mała pchła.
Człowieku, pisałeś, że mają MAŁE SAMOLOTY, nie MAŁO SAMOLOTÓW. Czy Boeing 787 to mały samolot?
Może nie jest to mały samolot , bardziej średniej wielkości . Ale tego typu samolotów mają góra 15 jak na razie. Natomiast a tego typu samoloty się zazwyczaj wysyła na loty długo dystansowe typu Warszawa - Chicago itp. A podsumowując mają małą ilość floty i generalnie większość ich samolotów jest na krótkie lokalne loty po europie , gdyż większość ich samolotów nie jest zbyt duża.
 

Kibic Polski

Stały bywalec
Dołączył
18 Kwiecień 2018
Posty
2 276
Punkty reakcji
197
Czolgista12 napisał:
Ma prawo do istnienia , ale zmierzam do tego , że zapewne za ileś lat zostanie przejęty przez inne , bogatsze linie lotnicze.
A to nie można było na tyle zrozumiale pisać?
 

glowonog

feniks
VIP
Dołączył
14 Maj 2017
Posty
1 863
Punkty reakcji
160
Widzisz. Jest taka fajna książka pewnego pana, który nazywał się Frederic Bastiat, to jeden z prekursorów austriackiej szkoły ekonomii. Książka, którą mam na myśli nosi tytuł " Co widać, a czego nie widać ".

Polecam przeczytać każdemu, kto podnieca się jedną dużą państwową firmą utrzymywaną na siłę, by nie padła. Z punktu widzenia ekonomii utrzymywanie i ratowanie LOT-u wcale nie jest dobre. Widać bowiem sukces - czyli państwową spółkę, która zatrudnia X osób, ale nie widać tego, komu trzeba było zabrać te grube miliony włożone w spółkę, by ta zaczęła jakoś prosperować. Nie widać zatem, ile miejsc pracy nie powstało i tego, jak owe pieniądze rozdysponowaliby podatnicy, gdyby nie musieli ich wydać na podatki.
 

Kibic Polski

Stały bywalec
Dołączył
18 Kwiecień 2018
Posty
2 276
Punkty reakcji
197
gniewnyy napisał:
Gdyby wygrało PO, to z pewnością nie mielibyśmy narodowego przewoźnika, bo im po prostu na tym nie zależało, aby posiadać kogoś takiego.
Ta Kryształowa Kula to ma homologację? Przypuśćmy że PO wygrało a LOT jest nierentowny co Kolega na miejscu PO by zrobił? Zwolnił załogę czy ...sprywatyzował?
 

Czolgista12

Nowicjusz
Dołączył
17 Luty 2018
Posty
186
Punkty reakcji
1
gniewnyy napisał:
Ale dlaczego maiłby być nierentowne. Tam nierentowność polegała na kiepskim zarządzaniu. No skoro rzeczywiście nie potrafili zarządzać, to faktycznie trzeba było sprzedać, ale rolą rządzących jest, aby wybrali takich ludzi, którzy się znają na zarządzaniu.
Nie rentowność zazwyczaj wynika z konkurencji na rynku , im jakaś firma jest bogatsza tym bardziej odporna na takie rzeczy.
 

Kibic Polski

Stały bywalec
Dołączył
18 Kwiecień 2018
Posty
2 276
Punkty reakcji
197
Tak na marginesie na których liniach jest więcej pilotów mistrzów szybowcowych?
 
Do góry