Zwiększenie subskrybcji

smokbazyli

Nowicjusz
Dołączył
20 Kwiecień 2017
Posty
16
Punkty reakcji
0
Hej, prowadze bloga, chyba dosc interesującego bo wejść mam całkiem sporo, czas pozostawania użytkowników na stronie jest sensowny więc raczej mnie czytają. Problem jest natomiast taki, że mało kto zapisuje sie na newsletter i nie rozumiem dlaczego. Przeciez to jest bardzo wygodna opcja zeby dostawać maila jak pojawia się nowy wpis, poza tym organizuje konkursy dla subskrybentów a mimo to bardzo mało osób z tej opcji korzysta. Gadałem z kumplem który ma troche styczności z content marketingiem i mówi że to może wynikac ze złego układu strony czy coś, że oni nie docierają do tej subskybcji. Dziwne bo pod każdym artykułem mam zachęte do subskrybcji ale może faktycznie ona powinna być nad nim, nie wiem, zmieniłbym ale sie boje że jeszcze gorzej wyjdzie i nawet ta garstka która mi przybywa co jakiś czas sie zmniejszy. Da sie jakoś sprawdzić czy nie pogorsze sytuacji takim krokiem?
 

bossniak

Nowicjusz
Dołączył
24 Sierpień 2016
Posty
7
Punkty reakcji
1
Ja bym podjął ryzyko i zmienił, zobaczysz, najwyżej wrócisz do poprzedniej wersji, nie ma lepszego sposobu niż przekonać się :)
 

luki_bal

Nowicjusz
Dołączył
26 Wrzesień 2016
Posty
6
Punkty reakcji
0
z subskypcjami jest kłopot, ludzie sie boją spamu na skrzynke, wolą nieraz mieć ulubionego bloga w zakładkach i regularnie sprawdzać co sie na nim nowego pojawiło niż dostawać góre maili, może niech ci po prostu wystarczy to że czytają a subskypcje odpuść
 

SupremumSEO

Nowicjusz
Dołączył
15 Grudzień 2016
Posty
13
Punkty reakcji
0
Czasami pozornie nieznaczące szczegóły, jak rozmieszczenie przycisków “call to action” na stronie mogą wpływać na konwersję. Uważam, że zawsze warto podejmować działania, które mogą ją zwiększyć. Aby przekonać się, która wersja (z zachętą do subskrypcji nad lub pod artykułem) lepiej się przyjmuje, można przeprowadzić testy A/B. Ich zasada działania jest dość prosta: tworzymy alternatywny wariant strony, uruchamiamy testy i od tego momentu przez ustalony czas połowie użytkowników (tzw. grupie kontrolnej) wyświetla się “stara” wersja, a połowie (grupie eksperymentalnej)- zaktualizowana. Zebranie i analiza tych danych pokaże, czy zmiana przyniesie pozytywny czy negatywny skutek.
 

chrumcio

Nowicjusz
Dołączył
26 Kwiecień 2017
Posty
51
Punkty reakcji
10
Nie wszyscy klikają w subskrypcję. Sam tego nie robię, bo i poco ?
Jak będę chciał wiedzieć czy jest jakiś nowy wpis na blogu to go odwiedzę :)
 

smokbazyli

Nowicjusz
Dołączył
20 Kwiecień 2017
Posty
16
Punkty reakcji
0
SupremumSEO napisał:
Czasami pozornie nieznaczące szczegóły, jak rozmieszczenie przycisków “call to action” na stronie mogą wpływać na konwersję. Uważam, że zawsze warto podejmować działania, które mogą ją zwiększyć. Aby przekonać się, która wersja (z zachętą do subskrypcji nad lub pod artykułem) lepiej się przyjmuje, można przeprowadzić testy A/B. Ich zasada działania jest dość prosta: tworzymy alternatywny wariant strony, uruchamiamy testy i od tego momentu przez ustalony czas połowie użytkowników (tzw. grupie kontrolnej) wyświetla się “stara” wersja, a połowie (grupie eksperymentalnej)- zaktualizowana. Zebranie i analiza tych danych pokaże, czy zmiana przyniesie pozytywny czy negatywny skutek.
Naprawde dobry patent, nie wiedzialem że można robić takie testy, wogóle słabo sie znam na tej stronie technicznej. A jak długo takie testy powinny trwac zeby było wiadomo że wynik jest miarodajny czyli jak długo te dwie alternatywne wersje powinny sie wyświetlać?
 

SupremumSEO

Nowicjusz
Dołączył
15 Grudzień 2016
Posty
13
Punkty reakcji
0
Trudno wskazać najlepszy czas trwania testów. Przyjmuje się, że powinny trwać przynajmniej do czasu uzyskania przez obie wersje strony współczynnika konwersji co najmniej 100. Nawet, gdyby testy trwały dłużej niż początkowo założysz, przeprowadzając je, właściwie nic nie tracisz, więc warto poczekać na efekt, jaki dadzą. Zachęcam do wykorzystania całkiem świeżego, darmowego narzędzia od Googla, czyli Google Optimize, zintegrowanego z Google Analytics.
 

smokbazyli

Nowicjusz
Dołączył
20 Kwiecień 2017
Posty
16
Punkty reakcji
0
[SIZE=11pt]Coraz bardziej mi sie to podoba i wygląda obiecująco. Nabrałem odwagi do tych zmian, to jeszcze zapytam czy moge zmienic więcej niż jedną rzecz? pobawiłbym sie w takim razie z innymi elementami i porządnie podrasował stronke.[/SIZE]
 

SupremumSEO

Nowicjusz
Dołączył
15 Grudzień 2016
Posty
13
Punkty reakcji
0
Do tego służą testy wielowariantowe. Z ich pomocą możesz dokonać zmiany w kilku obszarach, w Twoim wypadku możesz na przykład poeksperymentować jeszcze z kolorem CTA albo tekstem, stanowiącym zachętę do subskrypcji.
 
Do góry