Kościół Zielonoświątkowy
Napisano 28 listopad 2006 - 14:48

>Jestem nowicjuszem na forum. Zakladam nowy temat bo chce sie dowiedziec jaka jest wasza wiedza na temat Kosciola Zielonoswiatkowego. Piszcie co wiecie na ten temat. Moze znacie kogos z tego kosciola?
> Czy wyznawcy Kosciola Zielonoswiatkowego to chrzescijanie?
> Czy uwazacie to wyznanie za sekte?
> Czym roznia sie od Katolikow?
czekam na Wasze opinie
Kasia R.
Napisano 28 listopad 2006 - 19:09

obmyśliłam dla nas dobry plan.....
razem zestarzejmy się.....
wciąż tak mało jest dobranych par....."
"Kochac czlowieka to pragnac razem z nim sie zestarzec"
Albert Camus
Napisano 28 listopad 2006 - 19:17
Nie znam nikogo z tego Kościoła osobiście.
Tak, są to chrześcijanie, bowiem wierzą w Chrystusa.
Nie są sektą, chociażby z tego względu, że regulacja stosunków pomiędzy Zielonoświątkowcami a Polską została dokonana na mocy ustawy z dnia 20 lutego 1997 r. o stosunku Państwa do Kościoła Zielonoświątkowego w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 41, poz. 254).
Od katolików różnią się m.in. tym, że:
- nie uznają nieomylności papieża w sprawach wiary
- Matkę Boską uznają za błogosławioną, odrzucają inne tradycje kultowe dotyczące Jej osoby
- nie uznają kultu świętych
- nie praktykują chrztu niemowląt, lecz jedynie chrzest Duchem Świętym i przez zanurzenie w wodzie osób w wieku świadomym
- uznają spowiedź wyłącznie przed Bogiem
Źródła:
http://www.kz.pl/ind...ex.php?p=16&w=1
http://ekumenizm.wiara.pl/?grupa=6&art...;dzi=1043753040
Napisano 28 listopad 2006 - 19:37
Kasia R.
Napisano 28 listopad 2006 - 22:52
Berials tolerancja u nas w Polsce dotyczy wszystkiego religii pogladow rasy..........duzo by tu wymieniac
obmyśliłam dla nas dobry plan.....
razem zestarzejmy się.....
wciąż tak mało jest dobranych par....."
"Kochac czlowieka to pragnac razem z nim sie zestarzec"
Albert Camus
Napisano 28 listopad 2006 - 23:09
Użytkownik Czapek dnia 28.11.2006, 21:14 napisał