Biblijna Historia Bożego Narodzenia

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
Dla każdego, kto uważa, że Jezus Chrystus został stworzony powinien sprawdzić następujące dowody biblijne dyskwalifikujące tę naukę.

Historia Bożego Narodzenia.

Oczywiście, nie jest to fikcyjna historia. Jest to prawdziwa, historyczna opowieść, która opowiada nam wspaniałą nowinę o chwalebnym narodzie Zbawiciela, dawno temu, ponad 2000 lat temu w 7 roku pne, kiedy Pan Jezus urodził się i zaczął mieszkać wśród ludzi, gdy Stał się dzieckiem i wszedł w ludzkość.

Ale zanim będziemy mogli właściwie zrozumieć, jak piękna i majestatyczna ta prawdziwa, historyczna opowieść jest naprawdę, musimy najpierw dojść do wniosku, że ta historia "przerasta" czas; jest starsza niż 2000 lat. Po prostu, aby właściwie zrozumieć kim był Ten który narodził się z dziewicy, Ten położony w żłobie, Ten który urodził się w Betlejem, musimy zobaczyć co jeszcze Biblia ma do powiedzenia na temat tego "dziecka".

W Starym Testamencie, w Księdze Micheasza 5:2, Bóg daje bardzo dziwne i bardzo ciekawe stwierdzenie:


"Ale ty, Betlehemie Efrata! acześ najmniejszy między tysiącami Judzkimi, z ciebie mi jednak wyjdzie ten, który będzie panującym w Izraelu, a wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych."

Co za niezwykłe stwierdzenie! Ten który wyjdzie z Betlejem [z innych informacji biblijnych wiemy, że to odnosi się do Jezusa] nie "zacznie" Jego wyjścia z punktu jego wejścia w świat w Betlejem, ale Ten który już zaczął "wyjścia jego", Ten który już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."

Teraz, opis ten nie można dopasować człowiekowi, bo żaden człowiek nie jest "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]." Rodzimy się na świat i mamy początek, i wkrótce umieramy i mamy zakończenie. Istnieje coś co jest wyjątkowe i bardzo szczególe u tego władcy w Izraelu, który "wyjdzie", ponieważ On już był "z dawna, ode dni wiecznych [od wieczności]."


Dowiadujemy się, że w jakiś sposób Ten który ma się narodzić [który już był] pojawia się w innych częściach Biblii i dowiadujemy się wiele o tej osobie w Księdze Izajasza. Jest napisane w Księdze Izajasza 7:14:


"Przetoż wam sam Pan [Jehowa] znak da. Oto panna pocznie i porodzi syna, a nazwie imię jego Immanuel."


Jak czytelnik ma to odebrać? Jak może dziewica począć? To nie jest możliwe. To nie jest coś, co dzieje się z kobietą. Kobieta musi znaleźć męża i być z mężczyzną w celu poczęcia dziecka. W ten sposób Bóg ustanowił rzeczy. To jest poza sferą możliwości, że kobieta poza mężczyzną mogła począć i porodzić syna. Tak więc od razu, czytamy Pismo Święte i jesteśmy zdumieni i oszołomieni tym co Bóg powiedział, ale jeszcze bardziej niesamowite jest imię, które sam Bóg daje dziecku, urodzonemu z dziewicy. Bóg mówi: "nazwie imię jego Immanuel." Dlaczego Bóg wybrał to imię dla tego dziecka?

Nie musimy zmagać się z tym pytaniem. Nie musimy się zastanawiać w ogóle, ponieważ Biblia odpowiada na to pytanie. Bóg stanowi szczególny punkt wyjaśnianiu tej sprawy [tak że nikt nie ma żadnych wątpliwości] o tym co on mówi w Księdze Izajasza, rozdziale 7. Nasz Pan wyjaśnia to w Nowym Testamencie, w Ewangelii Mateusza 1:18-23:


"A narodzenie Jezusa Chrystusa takie było: Albowiem gdy Maryja, matka jego, poślubiona była Józefowi, pierwej niżeli się zeszli, znaleziona jest brzemienną z Ducha Świętego. Ale Józef, mąż jej, będąc sprawiedliwym i nie chcąc jej osławić, chciał ją potajemnie opuścić. A gdy on o tem zamyślał, oto mu się Anioł Pański we śnie ukazał, mówiąc: Józefie, synu Dawidów! nie bój się przyjąć Maryi, żony twojej; albowiem, co się w niej poczęło, z Ducha Świętego jest. A urodzi syna, i nazowiesz imię jego Jezus; albowiem on zbawi lud swój od grzechów ich. A to się wszystko stało, aby się wypełniło, co powiedziano od Pana przez proroka, mówiącego: Oto panna będzie brzemienna i porodzi syna, a nazowią imię jego Emanuel, co się wykłada: Bóg z nami."


W tym fragmencie Bóg wyjaśnia wszystkie pytania. Oczywiście, Ewangelia Mateusza została napisana przez Boga w 1 wieku naszej ery, kilkaset lat później gdy Bóg wzruszył Izajasza napisać rzeczy które czytamy w Księdze Izajasza 7:14, więc Bóg nie zawsze wyjaśnia rzeczy tak szybko jak może byśmy chcieli, ale wyjaśnia rzeczy i to "krystalicznie czysto." Dziecko rodzi się "z Ducha Świętego", a On nie miał ziemskiego ojca. I, tak, kobieta Maryja jest dziewicą kiedy poczyna i rodzi; ona nigdy nie "znała" mężczyzny. I, tak, dziecko jest nazywane Jezus a także cytuje fragment w Księdze Izajasza, które mówi, że "nazowią imię jego Emanuel", a co znaczy to imię? Cóż, Bóg nie zostawia tego "kwestią sporną" lub pozostawia na kogokolwiek rozszyfrowanie, ale On interpretuje to imię dla nas i mówi: "co się wykłada: Bóg z nami."

Teraz mamy kilka dodatkowych, niesamowitych informacji że Ten który ma przyjść do Betlejem, który "wyjdzie", i "wyjścia jego są z dawna, ode dni wiecznych.", a który "narodził się z dziewicy", a którego imię [Emmanuel] jest wprost od Boga, jest "Bogiem z nami".

Nie jesteśmy w stanie powstrzymać się i zaczynamy się zastanawiać: Kim jest to tajemnicze dziecko? Kto to może być? Zaczynamy myśleć: "Czy to może być sam Bóg?" Oczywiście, Bóg jest jedyny który jest od wieczności, tak więc, On spełnia kwalifikacje z Księgi Micheasza 5:2. I Bóg będzie "z nami" jeśli On w jakiś sposób stanie się małym dzieckiem i narodzić się z dziewicy, a może właśnie dlatego Jego imię będzie Emmanuel, Bóg z nami.

Cóż, Bóg nie czeka zbyt długo aby rzucić więcej światła na ten temat, w Księdze Izajasza. Kilka rozdziałów później, zaznacza On pewne stwierdzenia, które potwierdzają nasze podejrzenia i potwierdzenia tożsamości tego niezwykłego dziecka. Jest napisane w Księdze Izajasza 9:6:


"Albowiem dziecię narodziło się nam, a syn dany jest nam;...;"


I to dziecko musi być dzieckiem z Izajasza rozdzial 7, w którym powiedział: "Panna pocznie i porodzi syna".

A my jesteśmy bardzo ciekawi dowiedzieć się więcej na temat tego dziecka, którego imię miało być "Emmanuel" lub "Bóg z nami." W takim razie co mówi Bóg w ostatniej części tego wersetu?


" ...i będzie panowanie na ramieniu jego, a nazwią imię jego: Dziwny, Radny, Bóg mocny, Ojciec wieczności, Książę pokoju;"


Musimy przestać ... musimy się zatrzymać i pomyśleć o tym. Czy to możliwe, że syn urodził się z dziewicy, którego imię jest Emmanuel, co znaczy "Bóg z nami", którego wyjścia są z dawna, ode dni wiecznych i którego nazwy zawierają nie tylko "Dziwny" i "Radny", ale także "Bóg Mocny, Ojciec wiecznośc, Książę Pokoju"?

Czy to możliwe, że Bóg po prostu deklaruje i wskazuje sprawe rzeczowo, że nadejdzie czas, gdy Mesjasz wejdzie do rodzaju ludzkiego i Osobą tego Mesjasza jest sam Wieczny Bóg? Zatrzymujemy się i zastanawiamy się: Czy to Bóg który jest od wieczności do wieczności, który w Jego wielkości i majestatu zamieszkuje wieczność, który jest Stwórcą, który przemówił i przyniósł na świat istoty, który stworzył wszechświat i wszystko co widzimy w Słowie, który jest Wielkim Ja Jestem, który ma nieograniczoną moc i potęgę i wiedzę, i który jest wspaniały w swej istocie? Ten Bóg stworzył człowieka jako jednego z Jego stworzeń [wykonany na Jego podobieństwo, ale nadal stworzenie, które jest niczym w porównaniu do samego Stwórcy]. Czy to możliwe, że ten Bóg Stwórca, Bóg Biblii, Bóg Pisma Świętego - ten Wielki i Chwalebny Bóg - ustalił, i zdecydował, że On sam w jakiś sposób wejdzie do łona dziewicy i narodzić się jako dziecko, jako syn danym tym których przyszedł zbawić oraz że On będzie wołany "Bóg Mocny, Odwieczny Ojciec," Książę Pokoju "?

Tak, jest to dokładnie to oczym Biblia mówi i widzimy dlaczego biblijna historia Bożego Narodzenia rozpoczął się przed "czasem." Wszystko zaczęło się w radzie wieczności w Osobie Boga Wszechmogącego. Zaczęło się od Jego decyzji wejścia w świat jako zwykły człowiek.
 

irish

Nowicjusz
Dołączył
30 Marzec 2008
Posty
542
Punkty reakcji
5
7Teen napisał:
Dla każdego, kto uważa, że Jezus Chrystus został stworzony powinien sprawdzić następujące dowody biblijne dyskwalifikujące tę naukę.(...)
......
(...)Tak, jest to dokładnie to oczym Biblia mówi i widzimy dlaczego biblijna historia Bożego Narodzenia rozpoczął się przed "czasem." Wszystko zaczęło się w radzie wieczności w Osobie Boga Wszechmogącego. Zaczęło się od Jego decyzji wejścia w świat jako zwykły człowiek.
a możesz mi w kontekście tego postu wyjaśnić:
1. do kogo modlił się Jezus i do kogo mówił Ojcze? (J. 17:1-26)
2. co miał na myśli Paweł pisząc Kol. 1:15?
3. co oznaczają słowa Prz 30:4?
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
irish napisał:
Dla każdego, kto uważa, że Jezus Chrystus został stworzony powinien sprawdzić następujące dowody biblijne dyskwalifikujące tę naukę.(...)
......
(...)Tak, jest to dokładnie to oczym Biblia mówi i widzimy dlaczego biblijna historia Bożego Narodzenia rozpoczął się przed "czasem." Wszystko zaczęło się w radzie wieczności w Osobie Boga Wszechmogącego. Zaczęło się od Jego decyzji wejścia w świat jako zwykły człowiek.
a możesz mi w kontekście tego postu wyjaśnić:
1. do kogo modlił się Jezus i do kogo mówił Ojcze? (J. 17:1-26)
2. co miał na myśli Paweł pisząc Kol. 1:15?
3. co oznaczają słowa Prz 30:4?
W wersetach dostarczonych przez Ciebie, gdzie jest jakaś mowa o stworzeniu Jezusa?
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
1. do kogo modlił się Jezus i do kogo mówił Ojcze? (J. 17:1-26)
Przeczytajmy cały rozdział:
(1) To powiedziawszy Jezus, podniósł oczy swoje w niebo i rzekł: Ojcze! przyszła godzina, uwielbij Syna twego, aby też i Syn twój uwielbił ciebie. (2) Jakoś mu dał moc nad wszelkiem ciałem, aby tym wszystkim, któreś mu dał, dał żywot wieczny. (3) A toć jest żywot wieczny, aby cię poznali samego prawdziwego Boga, i któregoś posłał, Jezusa Chrystusa. (4) Jam cię uwielbił na ziemi, i dokończyłem sprawę, którąś mi dał, abym ją czynił. (5) A teraz uwielbij mię ty, Ojcze! u siebie samego tą chwałą, którąm miał u ciebie, pierwej, niżeli świat był. (6) Objawiłem imię twoje ludziom, któreś mi dał z świata; toć byli i dałeś mi je, i zachowali słowa twoje. (7) A teraz poznali, iż wszystko, coś mi dał, od ciebie jest. (8) Albowiem słowa, któreś mi dał, dałem im; a oni je przyjęli, i poznali prawdziwie, iżem od ciebie wyszedł, a uwierzyli, żeś ty mię posłał. (9) Jać za nimi proszę, a nie za światem proszę, ale za tymi, któreś mi dał; bo twoi są. (10) I wszystko moje jest twoje, a twoje moje, i uwielbionym jest w nich. (11) A nie jestem więcej na świecie, ale oni są na świecie, a ja do ciebie idę. Ojcze święty, zachowaj je w imieniu twojem, któreś mi dał, aby byli jedno, jako i my. (12) Gdym z nimi był na świecie, jam je zachował w imieniu twojem, któreś mi dał; strzegłem ich i żaden z nich nie zginął, tylko on syn zatracenia, żeby się Pismo wypełniło. (13) Ale teraz do ciebie idę i mówię to na świecie, aby mieli radość moję doskonałą w sobie. (14) Jam im dał słowo twoje, a świat je miał w nienawiści; bo nie są z świata, jako i ja nie jestem z świata. (15) Nie proszę, abyś je wziął z świata, ale abyś je zachował ode złego. (16) Nie sąć z świata, jako i ja nie jestem z świata. (17) Poświęć je w prawdzie twojej; słowo twoje jest prawdą. (18) Jakoś ty mię posłał na świat, tak i ja posyłam je na świat. (19) A ja poświęcam samego siebie za nich, aby i oni poświęceni byli w prawdzie. (20) Nie tylko za tymi proszę, lecz i za onymi, którzy przez słowo ich uwierzą w mię; (21) Aby wszyscy byli jedno, jako ty, Ojcze! we mnie, a ja w tobie; aby i oni w nas jedno byli, aby świat uwierzył, żeś ty mię posłał. (22) A ja tę chwałę, którąś mi dał, dałem im, aby byli jedno, jako my jedno jesteśmy; (23) Ja w nich, a ty we mnie, aby byli doskonałymi w jedno, a iżby poznał świat, żeś ty mię posłał, a iżeś je umiłował, jakoś i mię umiłował. (24) Ojcze! któreś mi dał, chcę, abym gdziem ja jest, i oni byli ze mną, aby oglądali chwałę moję, którąś mi dał; albowiemeś mię umiłował przed założeniem świata. (25) Ojcze sprawiedliwy! i świat cię nie poznał; alem ja cię poznał, a i ci poznali, żeś ty mię posłał. (26) I uczyniłem im znajome imię twoje i znajome uczynię, aby miłość, którąś mię umiłował, w nich była, a ja w nich.

Tu nie ma nic o stworzeniu Jezusa Chrystusa.


2. co miał na myśli Paweł pisząc Kol. 1:15?
Po pierwsze, dla mnie cała Biblia jest Słowem Bożym. Niezależnie kto to pisał, to nie jest Słowo Pawła lub Słowo Mateusza czy ktokolwiek inny. Odnośnie Kolosan 1:15, powinniśmy zapoznać się z kontekstem:
(12) Dziękując Ojcu, który nas godnymi uczynił, abyśmy byli uczestnikami dziedzictwa świętych w światłości; (13) Który nas wyrwał z mocy ciemności i przeniósł do królestwa Syna swego miłego, (14) W którym mamy odkupienie przez krew jego, to jest odpuszczenie grzechów; (15) Który jest obrazem Boga niewidzialnego i ***pierworodny*** wszystkich rzeczy stworzonych. (16)Albowiem przezeń stworzone są wszystkie rzeczy, które są na niebie i na ziemi, widzialne i niewidzialne, bądź trony, bądź państwa, bądź księstwa, bądź zwierzchności, wszystko przezeń i dla niego stworzone jest. (17) A on jest przed wszystkimi i wszystko w nim stoi. (18) On też jest głową ciała, to jest kościoła, który jest początkiem i ***pierworodnym z umarłych***, aby on między wszystkimi przodkował;

Ponownie, w tym fragmencie nie znajdujemy nic o stworzeniu Jezusa Chrystusa, ale raczej Jego zmartwychwstaniu. Zmartwychwstaniu które miało miejsce, zgodnie z innymi prawdami w Biblii, przed założeniem świata. Jezus Chrystus dokonał zapłaty za grzechy Jego wybranych, powstał z martwych zanim stworzył światy, dlatego On jest nazywany "pierworodnym". On jest "pierworodnym z umarłych" co znajdujemy w Apokalipsie 1:5:
I od Jezusa Chrystusa, który jest onym świadkiem wiernym, ***pierworodnym z umarłych*** i książęciem królów ziemi; który nas umiłował i omył nas z grzechów naszych krwią swoją;


3. co oznaczają słowa Prz 30:4?
Jak można powiedzieć, z tego wersetu, że Jezus Chrystus został stworzony?
Któż wstąpił na niebo, i zasię zstąpił? któż zgromadził wiatr do garści swych? Któż zagarnął wody do szaty swej? któż utwierdził wszystkie kończyny ziemi? Cóż za imię jego? i co za imię syna jego? Wieszże?
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
7Teen napisał:
Jak można powiedzieć, z tego wersetu, że Jezus Chrystus został stworzony?
Typowe dla Świadków Jehowy, którzy korzystają z opracowań i podają takie wersety nawet ich nie analizując.
Gość Ci jeszcze będzie bezczelnie pisał, że dla niego Biblia jest najważniejsza i ją "czyta".
Ręce opadają.
 

irish

Nowicjusz
Dołączył
30 Marzec 2008
Posty
542
Punkty reakcji
5
dość płytkie myślenie jak na ciebie dawidzie - w końcu mienisz się tu być kimś, może nawet jakimś autorytetem w jakiejś dziedzinie. przypomnę ci że w pewnym poście obok TY SAM powołujesz się na jakieś opracowania - i co, wtedy jest dobrze? a teraz pokaż mi na jakie opracowania ja się powołuję. a gdyby nawet to dlaczego to jest złe?


7Teen napisał:
pierworodny*** wszystkich rzeczy stworzonych.
co wg ciebie oznacza ten zwrot który zresztą sam byłes uprzejmy zacytować??
 

danielr9

Wyjadacz
Dołączył
10 Kwiecień 2007
Posty
6 519
Punkty reakcji
321
Wiek
40
Miasto
KRAKÓW
irish napisał:
dość płytkie myślenie jak na ciebie dawidzie - w końcu mienisz się tu być kimś, może nawet jakimś autorytetem w jakiejś dziedzinie. przypomnę ci że w pewnym poście obok TY SAM powołujesz się na jakieś opracowania - i co, wtedy jest dobrze? a teraz pokaż mi na jakie opracowania ja się powołuję. a gdyby nawet to dlaczego to jest złe?
Na jakie opracowania w kwestii nauk Biblii się niby powoływałem?
Przed chwilą pisałeś, że swoją wiedzę czerpiesz z Biblii a tu si okazuje, że podajesz wersety, których nawet nie czytasz.
Sam sobie to przeanalizuj.....bo ja siły nie mam.
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
irish napisał:
pierworodny*** wszystkich rzeczy stworzonych.
co wg ciebie oznacza ten zwrot który zresztą sam byłes uprzejmy zacytować??
Nie sądzę że przeczytałeś moją ostatnią odpowiedź w tej kwestii, ponieważ to wyjaśniłem tobie. Oznacza to, że Jezus był pierwszym który powstał z martwych, a dopiero po Nim inne istoty powstały z martwych. Czy rozumiesz?
.
 

irish

Nowicjusz
Dołączył
30 Marzec 2008
Posty
542
Punkty reakcji
5
danielr9 napisał:
Na jakie opracowania w kwestii nauk Biblii się niby powoływałem?
nie zamierzam się z tobą przepychac słownie. ale skoro masz dość krótką pamięć to pozwól że ci przypomnę na jakie opracowanie się powołałeś:
danielr9 napisał:
Badania profesora Jerrego Bergmana, który w USA jest jednym z najlepszych psychologów, autorem ok 300 publikacji na ten temat jasno wynika, że u Świadków Jehowy problemy ze zdrowiem psychicznym są 4-krotnie wyższe niż u pozostałej populacji USA.


7Teen napisał:
Oznacza to, że Jezus był pierwszym który powstał z martwych, a dopiero po Nim inne istoty powstały z martwych.
możesz wymienić osoby, które zmartwychwstały po Jezusie i nadal żyją?
 

BLyy

Bywalec
Dołączył
18 Styczeń 2010
Posty
392
Punkty reakcji
32
2. co miał na myśli Paweł pisząc Kol. 1:15?
Pierworodny oznacza pierwszy lub ma w czymś pierwszeństwo. Wszelkiego stworzenia. Jest więc pierwszym stworzonym przez Boga, albo tym stworzeniem, który uzyskał pierwszeństwo. Jest ponadto pierwszym, który zmartwychwstał ku wieczności. Jest też pierworodnym, a więc pierwszym synem Marii. A jest jedynym(monogenes) synem Ojca.
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
możesz wymienić osoby, które zmartwychwstały po Jezusie i nadal żyją?
W skrócie, Boży plan zbawienia składa się z dwóch części procesu: zmartwychwstania/wskrzeszenia duszy i zmartwychwstania/wskrzeszenia ciała.

Księga Objawienia 20:5-6 odnosi do pierwszego zmartwychwstania [zmartwychwstania duszy]:
5) A insi z umarłych nie ożyli, ażby się skończyło tysiąc lat. Toć jest pierwsze zmartwychwstanie. (6) Błogosławiony i święty, który ma część w pierwszem zmartwychwstaniu; albowiem nad tymi wtóra śmierć mocy nie ma; ale będą kapłanami Bożymi i Chrystusowymi, i będą z nim królować tysiąc lat.

Każde dziecko Boże będzie miało ich dusze wskrzeszoną w pewnym momencie ich ziemskiego życia [czas między poczęciem i śmiercią fizyczną]. Bóg dalej wyjaśnić tę akcję w Ewangelii Jana 3:3-7, czytamy:
(3) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Zaprawdę, zaprawdę powiadam ci: Jeźli się kto nie narodzi znowu, nie może widzieć królestwa Bożego. (4) Rzekł do niego Nikodem: Jakoż się może człowiek narodzić, będąc stary? izali powtóre może wnijść w żywot matki swojej i narodzić się? (5) Odpowiedział Jezus: Zaprawdę, zaprawdę powiadam ci: Jeźliby się kto nie narodził z wody i z Ducha, nie może wnijść do królestwa Bożego. (6) Co się narodziło z ciała, ciało jest, a co się narodziło z Ducha, duch jest. (7) Nie dziwuj się, żem ci powiedział: Musicie się znowu narodzić.
Tutaj Bóg odnosi się do zmartwychwstania/wskrzeszenia duszy, jako ponownych narodzin człowieka.

To jest punkt czasu, gdy osoba wchodzi w Jezusa Chrystusa. Kiedy dusza dziecka Bożego jest wskrzeszona [urodzona ponownie], Bóg uważa tego człowiek nowym stworzeniem. Czytamy w 2 Kor 5:
(16) Dlatego my od tego czasu nikogo według ciała nie znamy, a chociaśmy też znali Chrystusa według ciała, lecz już teraz więcej nie znamy. (17) A tak jeźli kto jest w Chrystusie, nowem jest stworzeniem; stare rzeczy przeminęły, oto się wszystkie nowemi stały.
Oznacza to, tylko po zmartwychwstaniu duszy, człowiek może być naprawdę posłuszny i czynić wolę Bożą. Ta osoba będzie mieć ekstremalne pragnienie poznania Boga i z radością będzie przestrzegać przykazan Biblii.

W pierwszym liście do Jana 3:9, Bóg wyjaśnia, że ​​ta osoba nie może grzeszyć:
Wszelki, co się narodził z Boga, grzechu nie czyni, iż nasienie jego w nim zostaje, i nie może grzeszyć, iż z Boga narodzony jest.

Drugie zmartwychwstanie jest zmartwychwstaniem ciała, które nastąpi w ostatnim dniu, kiedy Jezus powróci. W tym czasie, martwe i żywe ciała skazitelne, otrzymają i zmienia sie w nie psujące się ciała i wszyscy pójdą do nieba, aby być z Jezusem Chrystusem na zawsze.

Podsumowując; z uwagi na fakt, że jest to wszystko duchową kwestią, nie możemy powiedzieć z całą pewnością, kto naprawdę narodził się ponownie i kto będzie z Jezusem Chrystusem na zawsze.

Pierworodny oznacza pierwszy lub ma w czymś pierwszeństwo.
Zgadzam się. Ok, więc "Pierworodny" nie oznacza [i wyklucza] stworzony. Prawda?


Jest więc pierwszym stworzonym przez Boga, albo tym stworzeniem, który uzyskał pierwszeństwo.
Ok, On jest pierwszym, ale skąd czerpiesz informację ze on Jest "stworzonym przez Boga"albo ze Jest "tym stworzeniem"? Ten werset czy kontekst nie mówi o jakimkolwiek stworzeniu.


ponadto pierwszym, który zmartwychwstał ku wieczności.
Teraz musisz zdecydować; jest to zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa czy stworzenie Jezusa Chrystusa o którym ten werset mówi? Nie można mieć obu. Aby zostać wskrzeszonym, Musiał żyć/istnieć
przed śmiercią, kolejno wykluczając pomysł ze Został "stworzony" w tym wersecie.
.
 

BLyy

Bywalec
Dołączył
18 Styczeń 2010
Posty
392
Punkty reakcji
32
Zgadzam się. Ok, więc "Pierworodny" nie oznacza [i wyklucza] stworzony. Prawda?
Prawda. Zależy to od kontekstu w czym jest pierwszy, czy w narodzinach jak w przypadku narodzin Jezusa przez Marię, czy pierworodny z umarłych nie oznacza, że był pierwszym który umarł(byłoby to niedorzeczne moim zdaniem), tylko pierwszym z umarłych, który zmartwychwstał.

Ok, On jest pierwszym, ale skąd czerpiesz informację ze on Jest "stworzonym przez Boga"albo ze Jest "tym stworzeniem"? Ten werset czy kontekst nie mówi o jakimkolwiek stworzeniu.
stąd:
Pierworodnym wobec każdego stworzenia Kol 1,15
W grece to wygląda tak:
πρωτότοκος πάσης κτίσεως

W oryginale brak jest słowa "WOBEC", które występuje w Biblii Tysiąclecia, a zostało dodane przez tłumaczy. I już choćby w Biblii Warszawskiej nie ma tego słowa i brzmi to tak: pierworodnym wszelkiego stworzenia.

W innych miejscach jest:
Porodziła swego pierworodnego Syna, owinęła Go w pieluszki i położyła w żłobie, gdyż nie było dla nich miejsca w gospodzie.
Łk 2,7
- te samo słowo odnoszone do danej istoty, w stosunku do innych istot z tego samego rodzaju. Tutaj syn Marii, Jezus był pierwszym synem, ale dla mnie już, nie jedynym.

Albowiem tych, których od wieków poznał, tych też przeznaczył na to, by się stali na wzór obrazu Jego Syna, aby On był pierworodnym między wielu braćmi. Rz 8,29
- pierwszym człowiekiem, w stosunku do innych ludzi.

Przez wiarę uczynił Paschę i pokropienie krwią, aby nie dotknął się ich ten, który zabijał to, co pierworodne Hbr 11,28
- wiemy, że zginęły wszelkie istoty pierworodne w Egipcie.
I to samo mogę zastosować do tego przykładu, że jest pierwszym ze stworzeń, a więc dla mnie jest stworzeniem, bo kontekst jak najbardziej na to pozwala. Dla mnie byłoby to trudne jakby miał status pierwszeństwa wśród stworzeń, nie będąc też stworzeniem. Ale oczywiście masz prawo mieć inne zdanie i masz prawo inaczej interpretować ten fragment - ja go interpretuję w taki sposób. Pozdrawiam
 

BLyy

Bywalec
Dołączył
18 Styczeń 2010
Posty
392
Punkty reakcji
32
irish napisał:
możesz wymienić osoby, które zmartwychwstały po Jezusie i nadal żyją?
rozumiesz pytanie?
Te pytanie chyba jest do 7Teena. Nigdzie nie twierdziłem, że zmartwychwstania ku wieczności już po śmierci Jezusa następowały. Bo jest napisane, że jest pierwszym z umarłych, który zmartwychwstał ku wieczności, i to twierdze. Nigdzie nie mówiłem, że zmartwychwstania innych ludzi już następują po Jezusie, czy będzie ono dopiero w przyszłości. Jest tylko wspomniane, że jest pierwszym, który zmartwychwstał ku wieczności, a jeśli nie już krótko po Jezusie, to w przyszłości nastąpią zmartwychwstania innych ludzi.
W każdym bądź razie Biblia nie rozróżnia wskrzeszenie od zmartwychwstania. Na obydwa stosuje te same terminy. Rozróżniają je tylko tłumacze oddając te samo słowo na dwa różne znaczenia, co moim zdaniem najlepszym wyjściem byłoby wszędzie oddawać tak samo. Więc wskrzeszenie Łazarza jest zmartwychwstaniem, bo jest tym samym. Tylko Jezus jako pierwszy zmartwychwstał ku wieczności, a Łazarz zmartwychwstał do obecnego ziemskiego życia.
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
irish napisał:
możesz wymienić osoby, które zmartwychwstały po Jezusie i nadal żyją?
rozumiesz pytanie?
Oczywiście.
Wydaje się, że nie zrozumiałes mojej odpowiedzi na Twoje pytanie. W każdym razie, czemu sądzisz że będziemy tu na ziemi, po zmartwychwstaniu?

Mogę podać przykład jednej osoby która zmartwychwstała po Jezusie ale ciało jego zostało zabrane do nieba. Mojżesz.
 

irish

Nowicjusz
Dołączył
30 Marzec 2008
Posty
542
Punkty reakcji
5
wymyślasz.

a co do życia na ziemi: m. in. Mt. 5:5. pozdrawiam
 

7Teen

Nowicjusz
Dołączył
18 Wrzesień 2012
Posty
355
Punkty reakcji
2
Wiek
46
Miasto
New York
irish napisał:
Więc to udowodnij a nie rzucaj pustych słów. Wyzywam cię.

a co do życia na ziemi: m. in. Mt. 5:5. pozdrawiam

Mojżesz zmartwychwstał, czy ktoś widział go ostatnio chodzacego drzwi do drzwi nawracając ludzi? Nie. Dlatego, że jest w niebie.
 
Do góry