Zakup Gramofonu

MateuszT

Nowicjusz
Dołączył
27 Marzec 2013
Posty
4
Punkty reakcji
0
Chciałem zakupić gramofon i głośniki w przedziale cenowym ok 500zł. Nie znam się na tym więc mam kilka pytań:

1. Jaki zakupić gramofon? Zastanawiałem się nad modelem LENCO L-3867 USB - http://www.skapiec.pl/site/cat/87/comp/666787 chciałbym kupić nie używany. Nie wiem czy tego warto kupic.

2. Co z nagłośnieniem? Nie wiem czy trzeba kupić same głośniki, czy też wzmacniacz. Chce też wiedzieć jaki za taką cenę się opłaca kupić. :)

3. I proszę o jakieś inne rady dotyczące gramofonu, ponieważ jest to mój pierwszy gramofon. :)

Jestem też dosyć wymagający co do jakości dźwięku i szukam tani sprzęt dobrej jakości.
 
Y

Yellow Jester

Guest
Za 500zł nie masz szans kupić nowego zestawu gramofon+wzmacniacz+kolumny. Sprzęt, który zaproponowałeś to największy kicz. Uwierz mi, że nie chciałbyś takiego czegoś słuchać, to wyrzucone pieniądze. Ze skompletowaniem używanego zestawu w tej cenie również może być problem. Musiałbyś mieć duże rozeznanie w tym temacie i siedzieć często na słynnym portalu aukcyjnym w oczekiwaniu na jakieś niepowtarzalne oferty. Dużo masz winyli, naprawdę potrzebujesz gramofon? Jeśli tak, to proponuję naprawdę dużo o tym wszystkim poczytać i odłożyć więcej grosza. To nie jest tak, że sobie podłączysz zabawkowy gramofon do kompa, dorzucisz jakieś marne głośniczki i jedziemy... Spotka Cię jedynie ogromne rozczarowanie. Kupując sprzęt w tak małym budżecie, to potrzeba dobrego rozeznania w świecie audio i polowania na używane, zadbane klocki.
Poza tym, nie napisałeś zupełnie nic o swoich preferencjach brzmieniowych. Lubisz ciepłe granie, o ciemnej barwie? A może jasne, detaliczne? Może wysuniętą średnicę, a może potężne niskie tony? Nie napisałeś nic o pomieszczeniu, w którym chcesz postawić sprzęt. Nie napisałeś do jakiej muzyki ma służyć. To są absolutne podstawy. Weź na wstrzymanie, zagłęb się w temat i powoli myśl, jak wydać mądrze pieniądze.
 

MateuszT

Nowicjusz