Tu obaj panowie mylicie się i to bardzo... Można w dzisiejszych czasach sprzedać nawet gówno w papierku za kolosalne sumy, podobnie jak biżuterię za 2000zł i więcej. Dzisiaj handlem rządzi psychologia, więc jedynie zgodzę się z OCZOPLĄSEM - że jest negatywny, Ale co mam na myśli mówiąc psychologia?
Fajnie by było, jakbyś dziewczyno - zrobiła takie myki np.
Powieś z jednej strony maksymalnie drogie rzeczy - i nie ładne - np. zrób coś przesadnego: biżuteria za 2000 zł a obok za normalną cenę - spowodujesz ZASADĘ KONTRASTU:
http://dariuszfoint.pl/zasada-kontrastu/
Klient widząc coś bardzo drogiego, a zaraz w odpowiedniej cenie - odczuje ULGĘ i chętniej zakupi coś tańszego (mimo, że będzie w normalnej cenie)...
Pamiętaj także, żeby nie przeginać z cenami w DÓŁ - bo ludzie mają w głowie TANIE CZYLI SŁABE, DROGIE CZYLI DOBRE:
http://dariuszfoint.pl/ceny-ceny-ceny/
Fajnie, jakbyś porobiła takie reklamówki rekomendacyjne: np.: "Tą biżuterię nosi TA I TA OSOBA, a także zakupiła ją ta i TA, i tamta też" - możesz bezosobowo.
To obudzi u niektórych klientow CHĘĆ PRZYNALEŻENIA DO GRUPY wyższej klasyfikacji społecznej (bo skoro Pani Doktor to ma, Pani Urzędnik, itp...)
http://dariuszfoint.pl/regula-przynaleznosci-do-grupy/
Warto też MÓWIĆ potencjalnym klientkom, że "O właśnie ten model mi schodzi teraz bardzo, sąsiadka wzięła i dla córki też na prezent na Boże Narodzenie"... - przynależnośc "Bo one mająto ja też..."
Wymyśl też jakiś list rekomendacyjny, wydrukuj go i opraw. Np. "Witam, bardzo dziękuję za wskazanie mi tych i tych kolczyków i naszyjnika, bardzo pomogły mi podczas biznesowych spotkań, wszyscy o nie pytali. W dodatku jestem podwójnie ucieszona tym faktem, że je mam, bo mimo że na nie wydałam, to myslę, że podniosły moją aparycję, i dzięki temu odniosłam sukces. Wszyscy pytali skąd to mam..."
Taki liścik wzbudza dodatkowe zainteresowanie. I ukazuje, że w sklepiku siedzi fachowa obsługa.
Kiedy negocjujesz z jakimś klientem i on się broni przed wysoką ceną to zastosuj REGUŁĘ WYCOFANIA, wtedy zmusisz go do pójścia na ugodę
) np. "Dobrze, to niech Pani nie bierze tych kolczyków za 600 zł, ale te za 100zł, musi Pani mieć, bo będą podkreślać Pani rysy twarzy..." - wykażesz podwójną korzyść, a osoba będzie ucieszona... i pozytywnie zareaguje na OBNIŻKĘ ceny a przy okazji zadba o swój wdźięk...
Wiosną i latem staraj się mieć otwarte drzwi do sklepu (pokaż swoją otwartość, jako przedsiędbiorcy)...
W ten sposób z czasem będziesz miała co raz więcej ludzi.
Wymyśl też system: np. mów klientkom, że jak przyprowadzą KLIENTA, to mają dla siebie 5% zniżki dla swoich zakupów (możesz rejestrować te klientki w jakiejś książce - jeśli zechcą wziąć udział w konkursie), za 3 klientki mają 10% zniżki (przy dużych cenach, to robi dobre wrażenie...) rób też składane możliwości zakupowe. Np. "Jeśli kupisz 3 dowolne artykuły powyżej 200 zł razem, otrzymujesz 5% na zakup kolejnej rzeczy... MYŚL
))
INFORMUJ LUDZI o tym, że masz sklepik:
- potykacz, ulotki, konkursy, zapraszaj do sklepiku gości specjalnych - np. stylistę, który przeprowadzi darmowe doradztwo dla klientek (dobrze by było, aby to było jakieś nazwisko)...
- wszędzie, gdzie się pojawisz wizytóweczka.. (najlepsza reklama, to reklama szeptana - z polecenia...);
Masz w ręku niesamoiwte narzędzie, możesz je super wyjkorzystać...