Skocz do zawartości

Witaj!

Zarejestruj się, aby dołączyć do jednej z największych polskich społeczności!

Zdjęcie
- - - - -

Czym się kierować szukając sali na wesele ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#1 madzia_a

madzia_a

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 173 postów

Napisano 29 listopad 2012 - 12:42

Hejka :tongue:
Od razu powiem, że temat nie dotyczy mnie, ja jedynie pomagam siostrze w organizacji jej wesela. Otóż kilka dni temu przyjęła oświadczyny szwagra i zaczynają powoli myśleć o ceremonii.
Nie chcą angażować dodatkowych firm, pośredników raczej na własną rękę wszystko chcą zrealizować.
No więc właśnie....
Czym się kierować przy organizacji i wyborze sali weselnej? Jak to od strony technicznej wygląda?
PS
Znacie jakiś ciekawy punkt w Warszawie lub w okolicy, który moglibyście polecić z salą weselną?

Użytkownik madzia_a edytował ten post 29 listopad 2012 - 12:42

  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna
smartgames

#2 ebxcx

ebxcx

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 580 postów

Napisano 29 listopad 2012 - 12:48

Mogę Ci załatwić u siebie w pracy mojej żony. Fakt, jest to szkolna aula obiadowa ale spokojnie nadaje się na weselicho bo... mam bar i dobrą lokalizację (okolice Hallera). Były Szef mojej kobitki (kucharzyła tam wiele lat) drogi nie jest... bo ciągle robi weselicha... Na ile osób to ma być no i jakie wymogi?
  • 0

#3 echo.sz

echo.sz

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 175 postów

Napisano 29 listopad 2012 - 14:12

Fotografuję śluby i wesela, więc dosyć często bywam na weselach i różne rzeczy widziałem. Obejrzyjcie salę, powąchajcie...niektóre śmierdzą stęchlizną lub ubikacją. W niektórych jest brudno jeszcze przed weselem.
Warto też ustalić ilu będzie kelnerów...może 1 na 100 gości. Kiedyś fotografowałem wesele, na którym, jak w dobrym lokalu alkohol nalewał kelner...zero butelek na stołach...tyle, że kelnera nie mozna było znaleźć. Z muzykami warto ustalić co i ile będą grać...jak głośno...
  • 0

#4 ilkas

ilkas

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 288 postów

Napisano 30 listopad 2012 - 09:54

Wesele bardzo ważna rzecz w życiu każdej pary i z pewnością bardzo skomplikowana przy organizacji. Trzeba zadbać o każdy szczegół tak, aby wszystko wyszło jak należy. Otóż ja nad sprawami organizacyjnymi nad swoim weselem spędziłam kilka tygodni, ale było warto :) W każdym razie rzeczą najprostszą jest powierzenie wesela odpowiednim firmom, ale tutaj chyba nie ma tej radości. Pryz weselu: -określcie budżet, -liczbę gości,-wybierzcie fotografa, kapele (oczywiście po sprawdzeniu portfolio). Co do sali to w Markach około 15 km od stolicy jest hotel Mistral, który między innymi organizuje wesela. Plusem jest to, że właściciele potrafią się do wszystkiego dopasować. Moje propozycje zostały spełnione. Wszystko jest do dogadania. Obsługa szybko latała. Dekoracja ładna w kolorze ecrii, dużo przestrzeni, parkiet spory. Jedzenie dobre, szeroki wybór. Jeśli cokolwiek zainteresuje Cię to pytaj.


Użytkownik Althaea edytował ten post 15 wrzesień 2013 - 13:43

  • 0

#5 Blissful

Blissful

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1689 postów

Napisano 30 listopad 2012 - 10:13

Sal przed wyborem warto obejrzeć, dobrać jej wielkość do ilości gości, faktycznie dobrze jest powąchać. Myślę, że sale parterowe bez "balkonów" z uwagi na alkohol są wygodniejsze.

Ostatnio byłam na weselu, gdzie muzycy grali jak by w piwnicy, taka osobna sala do tańcowania. Uważam, ze to zły pomysł. Muzykę na weselu trzeba słyszeć, żeby porywała do zabawy, więc z moich obserwacji wynika, że lepsza jest taka na której można i posiedzieć i zjeść, ale również poszaleć na parkiecie.

Ceny również są ważne. Najlepiej pojeździć pooglądać sale popytać o ceny uważnie się im przyjrzeć i dokonać jakiegoś wyboru :)
  • 0

#6 Papitta

Papitta

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 50 postów

Napisano 30 listopad 2012 - 11:08

- opinie znajomych (czyli byli tam na weselu, sylwestrze) - jak obsługa, jedzenie, czy ciasno, zimno/za gorąco,
- ile gości chcecie zaprosić i ile max może być na sali,
- jaka jest podłoga do tańca ;) śliska odpada!
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#7 Alyshia

Alyshia

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 87 postów

Napisano 30 listopad 2012 - 13:18

Ja mogę polecić miejsce, w którym moja siostra miała wesele. Nazywa się u Rowdala, z tym, że jest to pod Warszawą, bo w Piorunowie. Ale okolica piękna duzo miejsca w środku i na zewnątrz, Naprawdę świetnie, dodatkowo można miejsca noclegowe tam załatwić jak np. gość z daleka. Jest też bar, więc jeśli będzie barman może robić tam drinki :)
  • 0

#8 katja22

katja22

    ...

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2434 postów

Napisano 02 grudzień 2012 - 10:08

Na pewno sala musi się Wam podobać wizualnie, ponadto miło by było, żeby otoczenie też się jakoś prezentowało. Wygląd sali, jej wielkość (musi być dostosowana do liczby gości, żeby nie było za ciasno, ale też żeby nie było tak, że ciężko będzie spotkać człowieka ;)). Zwróćcie uwagę na to czy jest jedna czy też dwie oddzielne (na jednej stoły, na drugiej parkiet). Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, sami musicie określić, które by Wam odpowiadało. Koszt też jest istotny i tu należy zwrócić uwagę na takie rzeczy jak menu - musicie wiedzieć za co płacicie, a więc ilość posiłków, ich rodzaj, co zawiera się w cenie, a co trzeba załatwić we własnym zakresie (zwykle tort, ciasta, alkohol), czy życzą sobie tzw. korkowe, czy są jeszcze jakieś dodatkowe opłaty, jak wygląda obsługa. Jeśli macie gości z daleka, warto się zorientować czy jest możliwość przenocowania gości. W poszukiwaniu sali dobrze by było pojeździć i pooglądać, warto też wziąć pod uwagę opinie znajomych, rodziny :)
  • 0

#9 madzia_a

madzia_a

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 173 postów

Napisano 03 grudzień 2012 - 11:35


Wesele bardzo ważna rzecz w życiu każdej pary i z pewnością bardzo skomplikowana przy organizacji. Trzeba zadbać o każdy szczegół tak, aby wszystko wyszło jak należy. Otóż ja nad sprawami organizacyjnymi nad swoim weselem spędziłam kilka tygodni, ale było warto :) W każdym razie rzeczą najprostszą jest powierzenie wesela odpowiednim firmom, ale tutaj chyba nie ma tej radości. Pryz weselu: -określcie budżet, -liczbę gości,-wybierzcie fotografa, kapele (oczywiście po sprawdzeniu portfolio). Co do sali to w Markach około 15 km od stolicy jest hotel Mistral, który między innymi organizuje wesela. Plusem jest to, że właściciele potrafią się do wszystkiego dopasować. Moje propozycje zostały spełnione. Wszystko jest do dogadania. Obsługa szybko latała. Dekoracja ładna w kolorze ecrii, dużo przestrzeni, parkiet spory. Jedzenie dobre, szeroki wybór. Jeśli cokolwiek zainteresuje Cię to pytaj.



Cześć, właśnie przeglądam obiekt, mi się podoba. Dzisiaj prześlę siostrze namiar. Powiedz jak to wygląda ze sprawami finansowymi, technicznymi, konfiguracją? Jaka jest pojemność sali. Jak jedzenie, obsługa, okolica?

Użytkownik Althaea edytował ten post 15 wrzesień 2013 - 13:43

  • 0

#10 ilkas

ilkas

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 288 postów

Napisano 04 grudzień 2012 - 11:10

Dokładnie nie pamiętam ile płaciłam za osobę, ale było to w granicy 180-200pln. Przeglądałam również oferty podobnych obiektów to tutaj wyszło nieco taniej. Jeśli chodzi o techniczne sprawy to nie odnotowałam jakiś szczególnych wad, wpadek gospodarza. Plusem natomiast była pełna konfiguracja z mojej strony w sprawy organizacyjne. Właściciel komunikatywny doradzał, swoje rozwiązania i otwarty na nasze propozycje. Pojemność sali to myślę, że ponad 100 osób się zmieści. My mieliśmy 90-ciu gości i było ok. Duży wybór świeżych dań. Obsługa sprawnie działała. W okolicy las i stawiki i to było jednym z czynników, które nas przekonały. Jeśli będziesz zainteresowana to podjedź z siostrą, zobaczcie jak to wygląda od kuchni i podejmijcie decyzje.
pozdr ;)
  • 0

#11 Guest_jadwinia_*

Guest_jadwinia_*
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2013 - 20:01

Dla mnie osobiście ważne jest otoczenie, sali, hotelu, restauracji :) dlatego podoba mi się oferta Głęboczka, który jest położony na pojezierzu Brodnickim, otoczony winnicami ;p poza tym hotel, oprócz, że wynajmuje sale na wesela i inne uroczystości - posiada swoje SPA :)
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#12 Guest_Ejan87_*

Guest_Ejan87_*
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2013 - 21:07

Sala musi tez wielkościowo odpowiadać ;p ale widzę na stronie tego Głęboczka, że ma je nie najgorsze ;p i faktycznie, to otoczenie winnic jest super ;) wygląda to świetnie, nawet jak na zdjęcia. Widzę, że mają też swój profil na FB:)
  • 0

#13 MowieGadam

MowieGadam

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 112 postów

Napisano 15 styczeń 2013 - 19:01

Bardzo ważna jest wielkość sali - tak, żeby goście zmieścili się przy stołach i na parkiecie, ale też żeby nie musieli się szukać po wielkiej sali :P Oprócz tego istotne jest otoczenie restauracji - nam się jedna restauracja bardzo podobała, mieli super ofertę, ale okazało się, że knajpka jest zlokalizowana w centrum miasta przy ruchliwym skrzyżowaniu :-/ Dla nas odpada, bo uważamy, że goście muszą mieć gdzie wyjść na spacer, dlatego ostatecznie wybraliśmy salę, która zlokalizowana jest w parku, a za nią jest las :) Oprócz tego warto wybrać się do właściciela/menagera restauracji z długą listą pytań - można taką znaleźć w sieci, gdzie m.in. poruszane są kwestie dotyczące ilości toalet, rodzaju stołów i możliwego ich ustawienia, obecności klimatyzacji, możliwości wynajęcia noclegów itd. itp. Wybór sali weselnej to jeden z dwóch najważniejszych wyborów odnośnie samego przyjęcia (drugą jest wybór zespołu), bo odpowiednie miejsce do zabawy i pyszne jedzenie, to już połowa sukcesu ;-) Warto przygotować się do spotkania z menagerem, a wcześniej odpowiedzieć sobie na pytania: ile osób będzie na weselu, czy wesele ma być bardziej eleganckie, czy swojskie, ile pieniążków możemy przeznaczyć na osobę, czy chcemu kuchnię tradycyjną czy nowoczesną...
  • 0

#14 orsonik

orsonik

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 69 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 08:06

Poza wielkością sali czystościa i wszystkimi innymi czynnikami najważniejsze jest jedzenie. Jeśli kuchnia jest byle jaka to i zabawa byle jaka. Polecam również sprawdzenie toalet aby były czyste. No i oczywiście waszym podstawowym doradcą jest Google. Wystarczy wpisać w Google "opinie na temat lokalu ...." ludzie bardzo dużo piszą i chętnie odpowiadają na pytania.
  • 0

#15 tomk1

tomk1

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 15:51

Myślę że jednak cena mimo wszystko jest wyznacznikiem

Myślę że jednak cena mimo wszystko jest wyznacznikiem
  • 0

#16 jarzynka

jarzynka

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 132 postów

Napisano 06 marzec 2013 - 19:41

A mi się wydaje, że jednak klimat sali. W cenie mogę być jeszcze w miarę elastyczna, ale sala przede wszystkim musi mi się podobać.
Co do takich technicznych szczegółów, to tak jak już ktoś wyżej pisał warto sobie zrobić listę pytań przed wybraniem się do właścicieli sal. Interesowałam się ostatnio tematem, sporo przydatnych wskazówek znalazłam na stronie wódki Pan Tadeusz, oprócz porad do wyboru sali znajdzie się jeszcze kilka cennych informacji dotyczących innych spraw związanych z weselem, polecam zajrzeć. Przy okazji możesz sobie zobaczyć promocje alkoholowe ;)
  • 0

#17 luomo

luomo

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 25 czerwiec 2013 - 07:47

na pewno lokalizacją, wystrojem, menu, jakie proponują oraz cena, to myślę są najważniejsze czynniki, którymi powinniśmy się kierować przy wyborze sali weselnej.


Użytkownik Althaea edytował ten post 15 wrzesień 2013 - 13:43

  • 0

#18 Tatainka

Tatainka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 57 postów

Napisano 16 lipiec 2013 - 11:57

Dla mnie osobiście ważne jest otoczenie, sali, hotelu, restauracji :) dlatego podoba mi się oferta Głęboczka, który jest położony na pojezierzu Brodnickim, otoczony winnicami ;p poza tym hotel, oprócz, że wynajmuje sale na wesela i inne uroczystości - posiada swoje SPA :)

Byłam tam na wczasach, jest naprawdę pięknie mimo że ceny nie są najniższe to warto ten pomysł rozważyć


  • 0

#19 erudyta79

erudyta79

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 53 postów

Napisano 18 lipiec 2013 - 12:40

jak planowałam swoj wesele to sprawdziałam przede wszystkim, czy z salą dostanę nocleg,bo miałam dużo przyjezdnej rodziny i znajomych. i żeby było ładnie, czysto i bez tandetnych papierowych ozdób itp. tandety w ogóle nie lubię i nie zgodziłam się na wiszące gołąbki, różowe kwiaty i inne cuda.


Użytkownik Althaea edytował ten post 15 wrzesień 2013 - 13:44

  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#20 nik11

nik11

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 13 sierpień 2013 - 21:24

Kieruj się sercem i rozumem

:tongue:

 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0