Filmowanie - pierwsze kroki

drimo96

Nowicjusz
Dołączył
20 Grudzień 2010
Posty
37
Punkty reakcji
0
Witam.
Mam na imię Michał, 15 lat. Chciałbym poprosić was o jakieś porady co do filmowania. W przyszłości chciałbym zostać operatorem kamery, tak więc już teraz zaczynam się uczyć. Od 9 roku życia bawię się w fotografa. Robię zdjęcia przyrody, od czasu do czasu sesje z przyjaciółkami. Fotografia pomogła mi trochę poznać kadry, rozwinąć kreatywność i pomysłowość.
1. Zastanawiam się nad kupnem jakiejś prostej kamery na początki, aby ogarnąć wszystko i się nauczyć. Jestem totalnie zielony co do kamer. Przydałaby się też taka nie droga... kieszonkowe 15 latka nie jest wielkie, ale z drugiej strony chciałbym jakąś kamerę, która powiedzmy teraz jest dobra, a za miesiąc okazuje się bardzo słaba w porównaniu z innymi na rynku. Wcześniej miałem do czynienia kręcenia przez chwilę wielką kamerą wideo przedstawienia. Częściej korzystałem z bardzo starej kamery cyfrowej. Totalnie nie nadaje się już do użytku.
2. Ogólne filmowanie. Jak zaczynać... co początkowo filmować, jak się uczyć? itp. Totalne porady na początek.
3. Postprodukcja. Czyli jak ulepszyć film. Dźwięki, efekty wizualne itp. Wcześniej używałem Adobe After Effects, ale nagle przestał mi działać. Nie chcę mi się zainstalować wersja trial na nowym komputerze. Jedyne co się zmieniło to oprogramowanie z XP na Win7. Ale nie sądzę, żeby przez to nagle przestał działać program.

Jeśli macie jeszcze jakieś porady bardzo proszę o ujawnienie mi ich =)
 

fagin

Nowicjusz
Dołączył
9 Grudzień 2009
Posty
184
Punkty reakcji
9