
szkolenia w firmach
Autor:
smart_me
, lip 13 2010 12:08
19 odpowiedzi w tym temacie
Janusz
#1
Napisano 13 lipiec 2010 - 12:08
czy jako pracodawcy stawiacie lub stawialibyście na umiejętności miękkie czy te twarde przede wszystkim?
#2
Napisano 13 lipiec 2010 - 13:02
To zależy o jakiej kadrze mówimy. Pracownikom niższego szczebla szkolenia miękkie są najczęściej zbyteczne. Manadżerom, kierownikom jak najbardziej wskazane.
#3
Napisano 15 lipiec 2010 - 13:58
Nie mówimy tyutaj o pracownikach fizycznych oczywoście.
Ale nawet pracownicy niższego szczebla administracyjnego dobrze, żeby posiadali takie umiejętnosci jak np. sprytne planoanie sobie dnia pracy, prawda?
Moim zdaniem każdemu kto pracuje lub zamierza pracowac umysłowo takie umiejętności się przydają.
Weźmy np. taką umiejętność jak robienie map mysli. Potrafi ktoś? ja się nauczyłam dość niedawno na szkoleniu z tej umiejętnosci właśnie w May Agency.
Niby skill, bez którego można się w życiu obejść, ale jeśli ma się okazję to dlaczego nie spróbowąc i sie nie nauczyć?
Ograniczanie samego siebie myślami w stylu, że coś jest tylko dla menagerów jest bez sensu.
Ale nawet pracownicy niższego szczebla administracyjnego dobrze, żeby posiadali takie umiejętnosci jak np. sprytne planoanie sobie dnia pracy, prawda?
Moim zdaniem każdemu kto pracuje lub zamierza pracowac umysłowo takie umiejętności się przydają.
Weźmy np. taką umiejętność jak robienie map mysli. Potrafi ktoś? ja się nauczyłam dość niedawno na szkoleniu z tej umiejętnosci właśnie w May Agency.
Niby skill, bez którego można się w życiu obejść, ale jeśli ma się okazję to dlaczego nie spróbowąc i sie nie nauczyć?
Ograniczanie samego siebie myślami w stylu, że coś jest tylko dla menagerów jest bez sensu.
#4
Napisano 24 lipiec 2010 - 11:54
też uważam, że wszystko zależy od kadry, ale jeżeli pracodawca ma głowę na karku to takie szkolenia organizuje, wtedy pracownicy się dokształcają i są bardziej wydajni...ciekawym szkoleniem było to przeprowadzone w czerwcu przez Joe Vitale nie było to typowe firmowe szkolenie, było ogólnodostęne i mówiło m.in. o samorealizacji i prawu przyciągania, teraz można zamówić materiały z tego szkolenia, ponieważ odbywa się przedsprzedaż, wydaje mi się, że to dobre materiały dla pracodawców, którzy są otwarci na alternatywne metody doskonalenia pracowników
#5
Napisano 26 lipiec 2010 - 14:19
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.
#6
Napisano 04 sierpień 2010 - 15:25
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.
Niekoniecznie.
Są ekstremalne firmy na naszym polskim rynku, które jednak zatrudniają zewnętrzne firmy szkoleniowe, bo wierzą w ich profesjonalizm i kompetencje.
Ci szkoleniowcy i trenerzy, którzy znają się na wszystkim tak naprawdę nie znają się na niczym.
Wolałabym takich unikać będąc pracodawcą.
Użytkownik pis en lof edytował ten post 04 sierpień 2010 - 15:27
Janusz
#7
Napisano 05 sierpień 2010 - 11:08
Myślę, że szkolenia dotyczące radzenia sobie ze stresem są popularne. Moi znajomi z tych małych i wielkich firm mają takie i w są zadowoleni. Po fajniejszych to nawet zrelaksowani.
#8
Napisano 09 sierpień 2010 - 11:52
ja uwazam ze szkolania w 99% sa tak slabe ze lepiej ich nie robic w ogole. najlepiej szkolic wewnetrznie, np. doswaidczony handlowiec wproadza mlodego itd. praktyka a nie teoria sie liczy.
#9
Napisano 10 sierpień 2010 - 10:50
Moim zdaniem szkolenia w firmie są przydatne - podnoszą kompetencje pracowników itd. Jednak jeżeli pracodawca ma wątpliwości, czy szkolenie przyniosło zamierzony efekt czy nie, może przeprowadzić ewaluację, która właśnie do tego służy. Zatrudnia się w tym celu specjalne instytucje, jak np. IAKG (Instytut Analiz im. Karola Gaussa)myślę, że warto skorzystac z takich usług, wtedy da się sprawdzic, co poszło nie tak i uniknąć błędów na przyszłość
#10
Napisano 10 sierpień 2010 - 13:29
Ciężko Ci będzie sprzedać takie szkolenia, pracodawcy po pierwsze nie są zbyt zainteresowani takimi szkoleniami a jeśli nawet to współpracują już z inną firmą szkoleniową i to je pewnie zlecą przeprowadzenie takiego szkolenia.
A widzisz, a w naszej firmie takie szkolenie zostało przeprowadzone.
Rozumiem, że cięcia budżetowe, że można szkolenia w ogóle z pakietu socjalnego w pracy wyrzucić, ale niech 1 na 10 firm zorganizuje takie szkolenie jak nasze z May Agency i już rynek się kręci.
Ciężko mi zrozumieć, dlaczego nadal polscy pracodawcy nie inwestują w rozwój swoich pracowników, a później dziwią się, że ich efektywność spada, albo, że odchodzą.
Można się samodzielnie rozwijać, ale czasem potrzebny jest również bodziec ze strony miejsca pracy, prawda?
#11
Napisano 14 sierpień 2010 - 13:30
moim zdaniem umiejętności miękkie, np zarządzanie czasem to szkolenie potrzebne wielu osobom w róznych firmach, nie tylko na stanowiskach managerskich, jesli pracownik potrafi dobrze zorganizawac sobie czas to na pewno z korzyścia dla firmy, chetnie sama bym skorzystała z takiego wsparcia szkoleniowego.
Janusz
#12
Napisano 29 październik 2010 - 14:28
Szkolenia miękkie dla menadżerów jak najbardziej. Dla pracowników niższego szczebla już niekoniecznie. Im chyba bardziej potrzebne są konkretne kursy, poszerzające ich wiedzę i konkretne umiejętności (jak kursy dla sprzedawców uczące nowych technik sprzedaży i komunikacji z klientem) - widziałem takie na mediakursy.pl Kursy poszerzające wiedzę zawsze są atrakcyjne dla pracowników. Ale takie jak zarządzenie czasem ,czy radzenie sobie ze stresem też są potrzebne i poszukiwane.
#13
Napisano 05 listopad 2010 - 14:52
Cieszę się, że istnieją takie firmy jak http://www.mayagency...indmapping.html, które organizują szkolenia dla firm i nie tylko. szczerze z chęcią wzięłabym udział w takim szkoleniu, szczególnie takim dotyczącym rozładowywania stresu w pracy. Wydaje mi się również, że przez tego rodzaju szkolenia pracownicy mogą się lepiej poznać i poczuć swobodniej w swoim gronie.
Użytkownik Jolcia05 edytował ten post 05 listopad 2010 - 14:53
#14
Napisano 03 luty 2016 - 13:53
Alior Instytut ma fajny pakiet dla firm za 1500 zł netto można mieć wykwalifikowanego trenera, który jest do dyspozycji dla 16 osób.Dają certyfikat ukończenia szkolenia. Warta uwagi propozycja zwłaszcza że w cenie freelancera będziemy mieli certyfikowanego trenera.A trenerów mają naprawdę z wyższej półki.
#15
Guest_jolos_*
Napisano 24 październik 2016 - 07:03
Warto jest robić szkolenia w firmach, zarówno jeśli chodzi i umiejętności miękkie, ale również te konkretne twarde. Bo to zależy o jakim szczeblu pracowników mówimy. Np. menadżerom są bardzo potrzebne umiejętności miękkie. Ale i tak jedną z najwazniejszych kwestii w firmie jest jednak zbudowanie zespołu przez duże Z. Takiego w którym interes wspólny jest ważniejszy niż popularny teraz wyścig szczurów. I to kształtowania tego lepsze są z kolei wyjazdy integracyjne, ale odpowiednio przeprowadzone. Moja firma miała ostatnio taki wyjazd, który uważam, że naprawdę pomógł zbudować team. To był wyjazd do Kudowy Zdrój do hotelu Verde Montana. Klasa hotelu najwyższa, przez co pracownicy czuli się wyróżnieni, ale nie tylko o to chodzi. W ich ofercie są pakiety dla firm przyjeżdzających na integrację, w ramach których Ty się nie martwisz, a oni wszystko organizują, tylko wybierasz jedną z opcji, która odpowiada najbardziej. My zgodnie zdecydowaliśmy się na Western City, czyli dzień spędzony na różnych konkurencjach na ranczu. Wszystko punktowane. Cały dzień dobrej zabawy. A na koniec jeszcze pokaz jazdy konnej. Po powrocie SPA, więc tym bardziej było miło. Warto wybierać takie miejsca na integrację, gdzie mają gotową, dobrze przygotowaną ofertę
#16
Napisano 24 październik 2016 - 14:54
Warto robić szkolenia, warto, jako pracodawca, spytać pracowników jakie szkolenia uważają, sami dla siebie, że by im się przydały. Tylko z polecenia jednak bym sugerował, albo żeby portfolio firmy szkoleniowej zawierało takie pozycje, które przekonują. I zróżnicować grupy docelowe w firmie, jakie szkolenie dla kogo.
#17
Napisano 23 listopad 2016 - 08:53
W naszej firmie poza szkoleniami związanymi stricte ze staniwiskiem (managerowie, obsługa klienta etc) są tez szkolenia dla wszystkich o tym jak radzić sobie ze stresem, jak sobie zaplanowac posiłki, jakie ćwiczenia wyskonywac zeby uniknąć problemów ze zdrowiem. Większość z nas wykonuje prace biurowe i siedzimy po 8-10 godzin przed ekranami, takie szkolenia bardzo nam pomagają
Tutaj macie więcej o tych szkoleniach: healthtrainings.pl/
#18
Napisano 25 listopad 2016 - 11:48
Nasza firma zorganizowała takie szkolenie dla wszystkich pracowników, nie tylko na stanowiskach menadżerskich. Kurs był dosyć długi, chyba ponad 300 godzin i organizowała go Szkoła Trenerów STER. W większości byliśmy zadowoleni, chociaż zawsze znajdą się marudni ;p Dobrze nam się pracowało z trenerami i trochę popracowaliśmy nad samymi sobą
#19
Napisano 22 czerwiec 2017 - 20:29
Moim zdaniem w firmie warto zadbać o dobre szkolenie z komunikacji. U mnie w firmie były takie szkolenia i dużo dały mi i innym pracownikom, bo dzięki nim nie ma takich spięć jak wcześniej. Nauczyliśmy się bardziej asertywnego dialogu. Myślę, że wiele osób ma na tym polu braki i stąd często nieprzyjemna atmosfera w pracy... Dobry jest podobno trening interpersonalny.
Janusz
#20
Napisano 27 październik 2017 - 11:22
Oczywiście, że warto. Ja ciągle się szkole. Ostatnie szkolenia z których skorzystałam to dla najemców na akademianajemcy.pl