Ugyzienie kleszcza!

l3ella

Nowicjusz
Dołączył
1 Lipiec 2010
Posty
2
Punkty reakcji
0
Witam ok. 20 godzin temu byłem na ognisku w lasku, wypiłem trochę piwa, lekko się upiłem. Czułem że coś mnie boli lecz nie zwróciłem na to uwagi( drapałem to myśląc że to ugryzienie komara), dziś żona zauważyła że ma kleszcza na karku, wyrwała go lecz głowa została po 5 minutach było po zabiegu, zalane spirytusem. Boję się poważnej choroby, czy nic mi nie będzie?
 

Steven92

Nowicjusz
Dołączył
24 Czerwiec 2010
Posty
285
Punkty reakcji
9
Wiek
15
Nie znam się, ale mimo wszystko poszedłbym do lekarza, nie warto ryzykować:)
 

Avior

Bywalec
Dołączył
16 Kwiecień 2009
Posty
1 009
Punkty reakcji
96
Wydłub głowę. Poguglaj i zapoznaj się z objawami boreliozy i kleszczowego zapalenia opon mózgowych. Nie każdy kleszcz jest zarażony a 20 godzin obecności to chyba niedużo (chyba gdzies czytałam, ze żeby złapać boreliozę trzeba nianczyc kleszcza przez dwa dni). Nie panikuj.
 

Laurearel

Nowicjusz
Dołączył
23 Marzec 2010
Posty
472
Punkty reakcji
22
ponoć z boreliozą to niezłe jaja są z diagnozowaniem, raczej bym się do lekarza przeszedł niż szukał objawów na własną rękę ; p
 

Avior

Bywalec
Dołączył
16 Kwiecień 2009
Posty
1 009
Punkty reakcji
96
... i lekarz zdiagnozuje boreliozę 20 godzin po ugryzieniu kleszcza? Diagnoza opiera się m.in na objawach. Nie idziesz do lekarza po miłosnym ukąszeniu przez kobietę chorą na anginę, tylko z konkretnymi objawami: podwyższona temperatura i ból gardła. Lekarz zapyta: zaobserwował pan u siebie rumień? Jakiej wielkości? Czy ten rumień sie przemieszczał? Czy miał pan objawy grypopodobne? A pacjent: yyyyyyy? Zapoznanie na własną rękę z objawami nie jest po to, żeby sobie postawić chałupniczą diagnozę tylko po to, żeby wiedzieć, na co zwracać uwagę.
 

Pati2002

Nowicjusz
Dołączył
16 Czerwiec 2010
Posty
120
Punkty reakcji
0