Szkoła policealna a studia

Zimny

Nowicjusz
Dołączył
6 Luty 2010
Posty
3
Punkty reakcji
0
Witam,
Jestem studentem 1 roku i dzisiaj mnie wzięło na przemyślenia. Czy to chcę robić w życiu? Raczej wybrałem ten kierunek bo akurat się tam dostałem. Ogólnie studia wybrałem by zdobyć wykształcenie i tytuł, by potem łatwiej o pracę było. No i w pewnym stopniu też po to by rodzina była ze mnie dumna. Ale zastanawiam się czy by nie czasem zrezygnować z tych studiów i pójść do szkoły policealnej na coś co bardziej bym lubił w życiu robić. Tak więc nasuwają mi się pytania. Jak bardzo się różni poziom nauki na studiach od szkoły policealnej? Czy w Polsce na serio jest tak że trudniej by mi było o pracę po szkole policealnej niż po studiach? Czy opłaca się zakończyć naukę tylko po szkole policealnej?
 

katja22

...
Dołączył
29 Październik 2008
Posty
2 434
Punkty reakcji
68
Miasto
far far away... Jurassic Park
Szkoła policealna to tytuł technika, czyli efekt jest ten sam, co po wyborze technikum na poziomie szkoły średniej. Studia to jednak lepsza alternatywa, ale przy wyborze powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim to, w czym sam siebie widzisz, co byś chciał robić w przyszłości...
 

pis en lof

Nowicjusz
Dołączył
20 Luty 2010
Posty
244
Punkty reakcji
0
Jeśli jesteś ambitnym inteligentnym człowiekiem to odpuść sobie szkołę policealną. Tam poziom jest nieszczególny, a ludzie, którzy tam chodzą sa tam, bo myślą, że z takim swistkiem każdą pracę dostaną.
Nie ma sensu porównywać tych dwóch poziomów nauczania. Owszem, po szkole policealnej masz technika albo coś, ale po co ci to? Wymagajacy pracodawcy zwaracają uwagę nie na tytuł zawodowy, a ukończoną uczelnie i poziom licencjacki/inżynierski, bądź magisterski.
Zanim zupełnie rezygnować ze studiów pomyśl dokładniej nad kierunkiem.
 

lasiczka_poznan

Nowicjusz
Dołączył
14 Luty 2009
Posty
404
Punkty reakcji
0