Skocz do zawartości

Zainteresowani.pl - mikroblogowanie w całkiem odmienny sposób. Inspiracje każdego dnia...

- - - - -

Mikroekonomia - 4 zadanka !

7 odpowiedzi w tym temacie

#1 karpkarp

Nowicjusz

• Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 14 styczeń 2010 - 16:04

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Zwracam się z gorącą prośbą do Was.
Studiuję na 1 roku na kierunku Finanse i Rachunkowość i mam poprawkę z mikroekonomii.
Żaden przedmiot nie stwarza mi takich problemów jak ten.
Wszystko gra ale nie rozumiem tych czterech zadań:

Zadanie 1:
Mamy następujące równania: P=4Qs oraz Qd=500-P opisujące rynek produkowanych w Polsce opon samochodowych.
a) Narysuj krzywe popytu (D) i podaży (S) oraz wyznacz cenę (Pe) i ilość równowagi (Qe).
b) Przedstaw graficznie jak zmienią się Pe i Qe na krajowym rynku opon, gdy równocześnie wzrosną ceny surowców do ich produkcji oraz zmniejszą się ceny samochodów.

Zadanie 2:
Równowaga na rynku komputerów stacjonarnych została zakłócona przez dwa działające jednocześnie czynniki: spadek cen laptopów oraz spadek cen mikroprocesorów. Jakie będą nowe: cena i ilość równowagi na rynku komputerów stacjonarnych? Odpowiedź uzasadnij ilustracją graficzną.

Zadanie 3:
Ile wynosi elastyczność mieszana popytu na dobro X, gdy jego ilość zmniejszyła się o 10%, cena zaś dobra Y wzrosła z 10 do 10,5 PLN? Czy dobra X i Y są substytucyjne, czy komplementarne?

Zadanie 4:
Załóżmy, że cena pomarańczy wzrosła z 4 do 6zł za kg i w tym przedziale elastyczności ceny elastyczność cenowa popytu na to dobro wynosi -0,8. Jak zatem zmieni się ilość nabywana pomarańczy, gdy nabywcy przy cenie 4zł byli skłonni nabyć 100kg tego dobra?

BARDZO proszę o pomoc!
To na prawdę jest dla mnie bardzo ważne.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie i z góry dziękuję, za okazałą pomoc !

Kasia R.

• Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećKobieta

dentysta Gliwice

#2 eraefi88

Nowicjusz

• Użytkownicy
  • 14 postów

Napisano 17 styczeń 2010 - 23:26

Zadanie 1: