Kto może wystawiać faktury vat

Leone

Nowicjusz
Dołączył
26 Lipiec 2008
Posty
1 367
Punkty reakcji
1
Wiek
37
Jestem programistą PHP, który pracuje jako freelancer.
Czyli wyłapuję zlecenia, wykonuje je, za co dostaję wynagrodzenie.
Praca przyjemne, dochodowa.

Tylko przydałaby mi się jedna rzecz - możliwość wystawiania faktur.
Mogę co prawda prosić o to znajomego, jednak to nie ma większego sensu.
Szukałem informacji w internecie, jednak nic konkretnego nie znalazłem.

Zależy mi na możliwości wystawiania faktur, równocześnie nie zakładając przy tym firmy (a jeśli już, to tak aby nie trzeba było płacić kilkuset złotych miesięcznie podatku i składek).
Czy ktoś się może orientuje, co zrobić, aby bez żadnych dodatkowych kosztów (czy też jakiś sensownych), móc wystawiać faktury vat?
 

neta1972

Nowicjusz
Dołączył
21 Wrzesień 2009
Posty
180
Punkty reakcji
1
Miasto
bardziej zachód niż wschód
mam firmę i z tego co się orientuję,to żedy wystawiać faktury vat trzeba mieć założoną działalność i być płatnikiem vat.możesz być na podatku vat pełnym i zryczałtowanym-na tym drugim masz małe podatki.składki na ubezpieczenia niestety nie są małe :(
 

zlotywiek21

Nowicjusz
Dołączył
8 Kwiecień 2009
Posty
29
Punkty reakcji
0
moze na tej stronie znajdziesz cos interesujacego : http://abolicja-podatkowa.zlotemysli.pl/dragon2009,1/
 

ILIES

Nowicjusz
Dołączył
15 Grudzień 2009
Posty
134
Punkty reakcji
0
no niestety taka jest cena bycia freelancerem
nie możesz wystawiać faktur jeżeli nie płacisz vat'u
a to dlatego, że firma która otrzyma od Ciebie taka fakturę może sobie ją później odpisać od podatku
zastanów się nad działalnością, wszystko ma swoje plusy i minusy
na pewno mógłbyś się postarać o dotacje, a koszty w zusie na początku nie są w cale takie duże
bo jak dobrze się orientuje to przez rok płaci się 100 zł
 

malinarek70

Nowicjusz
Dołączył
29 Maj 2012
Posty
3
Punkty reakcji
0