Skocz do zawartości

Witaj!

Zarejestruj się, aby dołączyć do jednej z największych polskich społeczności!

Zdjęcie
- - - - -

Wpływ witamin na działanie Kontraceptu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#1 Nowelka

Nowelka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 33 postów

Napisano 14 listopad 2009 - 14:26

Hm. A ja chciałabym się dowiedzieć, jak mają się WITAMINY (centrum np.) do brania Kontraceptu ?
Czy ogółem do korzystania z tabletkowej metody antykoncepcji?
Wiadomo mi, że np. nadmiar witaminy C może osłabić działanie tabletek.
A witamina B? B2?
Odczuwam, zauważam jej niedobór i chciałabym przyjmować, ale wolę wiedzieć jak działają one z tabletkami anty.
  • 0

#2 szapobar

szapobar

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 107 postów

Napisano 25 listopad 2009 - 14:00

Ciężko jest stwierdzić jaka dawka witamin jest dla Ciebie odpowiednia, ale jeżeli nie będziesz przedawkowywać, to witaminy nie powinny osłabiać działania środków antykoncepcyjnych. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zaopatrzenie się w witaminy i minerały dobrane specjalnie dla Twojej grupy krwi. Calivita produkuje takie właśnie witaminy.

Użytkownik wiki9969 edytował ten post 04 maj 2014 - 17:39

  • 0

#3 Agnieszka_f

Agnieszka_f

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 21 marzec 2010 - 00:00

Kupując witaminy (czy jakikolwiek preparat) powiedz w aptece o przyjmowanych lekach, a farmaceutka powinna powiedzieć jak przyjmować, żeby leki nie weszły w żadne interakcje. Dobrze jest też zachować ulotkę (zawsze czytać!), żeby można było zerknąć do niej za jakiś czas, jeśli zajdzie taka potrzeba.
  • 0

#4 Nowelka

Nowelka

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 33 postów

Napisano 27 marzec 2010 - 22:27

Kobietki. A chciałabym się dowiedzieć.
Czy stosowanie oleju lnianego ma jakiś negatywny wpływ na działanie tabletek anty ?
  • 0

#5 Sloneczko777

Sloneczko777

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 74 postów

Napisano 25 czerwiec 2011 - 16:39

Dziewczyn to trochę mnie wystraszyłyście, bo ja nie słyszałam że jak się bierze witaminy, suplementy to może to osłabić działanie tabletek anty. Polecę chyba do mojego gino i spytam.
Ale chyba gdyby tak było, to nie można byłoby tez jeść owoców, warzyw bo one tez mają witaminy. Chyba, jak myślicie???
A ja trochę tych witamin łykam, teraz np. vitabox, a on ma naprawdę dużo tych witamin i mikroelementów. Nie chciałabym, żeby coś mi zakłócało moje tabletki anty.

Dziewczyn to trochę mnie wystraszyłyście, bo ja nie słyszałam że jak się bierze witaminy, suplementy to może to osłabić działanie tabletek anty. Polecę chyba do mojego gino i spytam.
Ale chyba gdyby tak było, to nie można byłoby tez jeść owoców, warzyw bo one tez mają witaminy. Chyba, jak myślicie???
A ja trochę tych witamin łykam, teraz np. vitabox, a on ma naprawdę dużo tych witamin i mikroelementów. Nie chciałabym, żeby coś mi zakłócało moje tabletki anty.
  • 0

#6 afadro

afadro

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 65 postów

Napisano 04 sierpień 2011 - 10:47

Raczej nie mozna porównywać witamin z owoców z syntetycznymi witaminami z apteki, no chyba że łykasz takie kapsułki w których są witaminy i minerały pochodzenia naturalnego.
Powiem Wam, że ja nie wyczytałam w ulotce sylvie 20 że witaminy osłabiają działanie antykoncepcyjne tych pigułek.
Ja tam normalnie suplementy i witaminy biorę i w ciąży nie jestem.
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#7 kahuna21

kahuna21

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 131 postów

Napisano 04 sierpień 2011 - 11:37

Witam serdecznie!

1. Mam pytanie odnośnie witamin znajdujących się w pokarmach. Czy należy na nie uważać?
Czy należy liczyć ile witamin znajduje się w owocach i warzywach, tak by nie przekroczyć dozwolonej
dziennej dawki, np. witaminy C? Czy zjedzenie dużej ilości tej witany zawartej właśnie w owocach
może wpływać na tabletki antykoncepcyjne? Czy pomiędzy zjedzeniem dużej ilości np. Truskawek
(bogatych w witaminę C) należy zachować jakiś odstęp?

2. Czy chrom wpływ na tabletki antykoncepcyjne, czy należy jedynie zachować odstęp pomiędzy
przyjęciem go a tabletek antykoncepcyjnych? I czy należy uważać na chrom zawarty w pokarmach
np. w pestkach dyni (które jem w dużych ilościach), czy zachować jakiś odstęp pomiędzy spożyciem
pestek a tabletkami?

3. Czy biegunka, która wystąpiła 10 godzin po przyjęciu tabletki może osłabić działanie antykoncepcyjne?
Dokładnie wyglądało to tak, że 3 razy byłam w toalecie i mi przeszło. Czy jednodniowa biegunka może mieć
wpływ na działanie tabletek? I jeszcze czy biegunka, która wystąpi w czasie przerwy pomiędzy przyjmowaniem
abletek ma jakiś wpływ na antykoncepcję?



Odpowiedź eksperta lekarz Marta Hat

Witam!

Orientacyjne spożycie witaminy C zawartej w pokarmach waha się w przedziale 100-200 mg.
Uznaje się, że przyjmowanie dobowej dawki kwasu askorbinowego powyżej 1 g (czyli 1000 mg)
może wpływać na działanie innych leków, takich jak niektóre antybiotyki, preparaty żelaza i leki
zawierające estrogeny (czyli np. tabletki antykoncepcyjne). Duże dawki witaminy C mogą
zwiększać stężenie tych leków, potęgując ich toksyczność.

Także chrom może wpływać na działanie tabletek antykoncepcyjnych. W takim przypadku należy
zachować odstęp 4h. Przyjmuje się, że czas wchłaniania tabletek antykoncepcyjnych wynosi
maksymalnie 3 -4 godziny od zażycia. Biegunka po 10 h od przyjęcia tabletki nie ma więc żadnego
wpływu na działanie leku. Biegunka w przerwie między opakowaniami nie ma znaczenia.

W przypadku wystąpienia ostrej biegunki do 4h od zażycia tabletki należy niezwłocznie zażyć
kolejną. Jeśli pominie się pigułkę w pierwszym blistrze należy przez następne 7 dni stosować
dodatkowe zabezpieczenie.

Wszelkie informacje dotyczące interakcji z innymi środkami, mogące zmniejszyć skuteczność
tabletek, znajdzie Pani w ulotce. Dla pewności, radzę zerkać zawsze zarówno w ulotkę tabletek,
jak i preparatu, który ma się zamiar zastosować równocześnie z nimi.



Pozdrawiam serdecznie!

W poniedziałek dostałam od lekarza antybiotyk T*******, we wtorek przyjęłam ostatnią tabletkę z blistra Y*******,
w sobotę rano skończyłam brać antybiotyk. Po siedmiodniowej przerwie odstawienia tabletek zaczęłam
przyjmować nowy blister (środa w południe) natomiast tego samego dnia wieczorem doszło do stosunku
miedzy mną a moim parterem. Czy byłam wystarczająco chroniona przed ciążą żeby odbyć stosunek bez
dodatkowego zabezpieczenia?





Odpowiedź eksperta Lekarz Maja Sidor

Witam serdecznie.
Antybiotyk, który Pani przyjmowała obniża skuteczność tabletek antykoncepcyjnych. Dlatego podczas antybiotykoterapii
oraz przez kolejnych 7 dni po jej zakończeniu należy stosować dodatkowe zabezpieczenie np. prezerwatywę. W Pani
przypadku nie można liczyć na pełną ochronę. Dlatego po upływie 10-14 dni od stosunku należy wykonać test ciążowy.
Pozdrawiam



Myślę, że ta wypowiedzi lekarza są kompetentną odpowiedzą na pytanie o wpływ witamin,
minerałów i antybiotyków na antykoncepcję.
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#8 Guest_blondyneczka83_*

Guest_blondyneczka83_*
  • Goście

Napisano 12 sierpień 2011 - 17:01

Myślę, że ta wypowiedzi lekarza są kompetentną odpowiedzą na pytanie o wpływ witamin,
minerałów i antybiotyków na antykoncepcję.



Tyle, że wiele kobiet stosujących antykoncepcję tego nie respektuje.

Ja mam tylko zakodowane w głowie żeby nie jeść grejpfrutów i innych cytrusów przy antybiotykach, ale stosuję od dawna pigułki, przy tym jem wszystkie owoce i warzywa, czasami piję alkohol i ani ciąży ani innych skutków ubocznych nie zauważyłam.
Swoją drogą nie ma co popadać w jakąś obsesję - w końcu antykoncepcja hormonalna ma nam ułatwić a nie utrudniać życie :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0