Skocz do zawartości

Witaj!

Zarejestruj się, aby dołączyć do jednej z największych polskich społeczności!

Zdjęcie
- - - - -

Pomocy - antykoncepcja po stosunku.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#1 Wraith

Wraith

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 70 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 17:36

Mam problem. Wczoraj uprawiałam seks z chłopakiem, zabezpieczyliśmy się ale już po zdjęliśmy gumkę. Wtedy się spuścił( nie we mnie), i po wytarciu się dotknął mnie 'tam'. Oczywiście natychmiast zareagowałam, świadoma że może mieć spermę na palcach. Wiem, że nie wsadził mi głęboko ale mimo wszystko boję się, że wystarczyło by mogło dojść do zapłodnienia.
Totalnie nie wiem jak obliczyć sobie dni płodne, bo wszędzie pisze co innego i nie wiem w końcu do czego się stosować. Czytałam o tabletkach do 72h po i zastanawiałam się cy ich nie wziąć. Boję się jednak, że lekarz może nie chcieć mi ich przepisać (np ze względu na wiek) albo tego, że mogą mi rozstroić cały okres i nie dostanę go później przez 3 miesiące umierając ze strachu. Nie wiem co robić. Co proponujecie?
Słyszałam również, że będąc w ciąży i zażywając tabletki antykoncepcyjne może dojść do poronienia, myślicie, że to działa? Proszę o odpowiedź, bo nie wiem co robić.

Użytkownik Wraith edytował ten post 29 sierpień 2009 - 18:27

  • 0

#2 Justyśkaa

Justyśkaa

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2477 postów

Napisano 29 sierpień 2009 - 19:23

w ciaze nie jest tak prosto zajsc jak ci sie wydaje... moim zdaniem nie powinas kupowac escapelle poniewaz wydasz bez sensu 60 zl, zatrujesz swoj organizm wielka dawka hormonow. w twoim przypadku nie jest potrzebna tabletka "po" ale decyzja nalezy do ciebie. pozdrawiam
  • 0

#3 Wraith

Wraith

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 70 postów

Napisano 30 sierpień 2009 - 16:07

Tak, oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie jest tak że pstryknę palcami i przy pierwszym lepszym stosunku zachodzę. Nie mniej jednak boję się, że akurat miałam pecha, a potem może być już za późno. Z drugiej strony nie chcę tak jak powiedziałaś brać takiej dawki bo cały okres mi się rozreguluje nie mówiąc o innych skutkach ubocznych.
  • 1

#4 sosad1

sosad1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 995 postów

Napisano 03 wrzesień 2009 - 14:26

Po tabletkach antykoncepcyjnych raczej nie poronisz, predzej uszkodzisz płód. Trzeba było się dokładnie przemyć TAM:P
Chcąc współżyć należy najpierw wiedzieć coś więcej
PIERWSZY DZIEŃ MIESIĄCZKI <LECI KREW> JEST PIERWSZYM DNIEM CYKLU, U KAŻDEJ KOBIETY trwa inaczej, ostatni dzień cyklu to dzień, przed dniem w którym dostaniesz miesiączki tzn "JUTRO DOSTANE OKRES CZYLI DZIŚ JEST OSTATNI DZIEŃ CYKLU" 14 DNI PRZED KONIECM CYKLU NASTĘPUJE OWULACJA Z A W S Z E:) I JEST TO FAZA STAŁA Jakieś 2-3 dni w przód i w tył owulacji są płodne:P
  • 0

#5 agussia1617

agussia1617

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 16 postów

Napisano 05 wrzesień 2009 - 11:17

Sądzę, że nie masz się czym przejmować.. jak poprzedniczka uważam, że o dziecko trzeba się odrobinkę postarać. Skoro koniec stosunku miał miejsce poza drogami rodnymi to nie masz się czymna zaś przejmować.
  • 0

#6 S.A.

S.A.

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 29 grudzień 2011 - 19:26

w takich sytuacjach tabletki po są chyba jedynym dozwolonym w Polsce wyjściem. Są oczywiście skutki uboczne - ale każda kobieta przejdzie je lepiej lub gorzej.
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#7 betty80.80

betty80.80

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 41 postów

Napisano 23 styczeń 2012 - 14:56

na przszlosc niech sie spuszcza w gumce :)))

a powaznie tez sadze ze nie ma powodu do obaw :-)
  • 0

#8 alisse

alisse

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 51 postów

Napisano 10 sierpień 2012 - 12:18

Słuchajcie a mozliwe jest ze mimo przyjmie się tą tabletkę byc w ciązy? Kiedy tak się moze stać?
  • 0

#9 Huehuecoyotl

Huehuecoyotl

    Wymiatacz

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2732 postów

Napisano 10 sierpień 2012 - 12:34

Słuchajcie a mozliwe jest ze mimo przyjmie się tą tabletkę byc w ciązy? Kiedy tak się moze stać?


Jest mozliwe. Zalezy to od czasu przyjecia tebletki, do 12h po maja podobno skutecznosc 98% a pozniej systematycznie spada. 72h po maja juz skutecznos najwyzej 70%.
Na internecie mozna znalezzc wypowiedzi kobiet ktore zaszly po tym w ciazke. Sa to nieliczne przypadki ale zawsze. Trzeba miec duzego pecha, no ale nie jest to wykluczone.
  • 0

#10 alisse

alisse

    Nowicjusz

  • Użytkownik
  • Pip
  • 51 postów

Napisano 10 sierpień 2012 - 14:05

Czyli ryzyko istnieje...a czy jeżeli nie ma żadnych skutków ubocznych to znaczy, że nie zadziałała?
  • 0

#11 enigma88

enigma88

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 04 wrzesień 2012 - 12:57

nie przejmuj się, jeśli nie masz skutków ubocznych to zadziała taka tabletka,ja raz stosowałam i było w porządku wszystko:)
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#12 revlis88

revlis88

    Nowicjusz

  • Piaskownica
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 10 wrzesień 2012 - 21:17

rowniez uwazam, ze nie masz sie czym martwic, ale lepiej dmuchac na zimne. niektore pary staraja sie kilka lat o dziecko i nic z tego nie wychodzi, a u innych dochodzi do zaplodnienia, mimo stosowania srodkow antykoncepcyjnych. wszystko jest uzaleznione od organizmu i tak na prawde po czesci stylu zycia. nie ma reguly w jaki sposob latwiej, a w jaki trudniej o ciaze. to jest indywidualna sprawa kazdego czlowieka. jednak proponuje na przyszlosc zachowac wieksza ostroznosc. domyslam sie, ze stres jaki przezywasz jest wystarczajaca kara za zaniedbanie ;) pozdr
  • 0

Janusz

Janusz
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2899 postów
  • PłećMężczyzna

#13 notserious

notserious

    Bywalec

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 446 postów

Napisano 18 wrzesień 2012 - 20:58

wydaje mi się, że nie masz podstaw do obaw:) a te tabletki 72h po może i są dość skuteczne, ale faktycznie kobiety mają po nich bardzo dużo problemy. Mi lekarz przypisał od ręki receptę na escapelle.. ale zażyczył sobie za to 70 zł [bez żadnego badania] plus koszt tabletki, a więc 150 zł. No i potem miałam nie małe problemy z miesiączką. Dzięki Bogu te czasy minęły i teraz mam więcej rozumu.

Użytkownik notserious edytował ten post 18 wrzesień 2012 - 22:15

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0