O oczywiście nie kupuje się na Allegro a to że mechanik kazał i trzeba to o kat d... otrzeć. Ja nakazuję zmienic auto! Posłuchasz?
Jedź do ASO na szarpaki i rolki + spaliny i tam wszystko wyjdzie. Kartka w rękę, długopis i zapisuj co gość gada.
Sprawdzić musisz:
1. końcówki
2. drążki
3. tuleje wahaczy
4. swożnie wahaczy i łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora
5. mocowania amortyzatorów przód ( u góry, poducha, łożysko), dół śruby
6. przeguby zewnętrzne
7. przeguby wewnętrzne (na skręconych kołach na rolkach)
8. luzy na piastach (łozyska)
9. gumy tulei belki na tyle (jeśłi jest belka), jak wielowahacz to praktycznie tulejki i łączniki
10. mocowania wahaczy czy nie skorodowane
11. poduchy zawieszenia silnika i skrzyni
12. mocowanie maglownicy czy jest ok (korozja), luzy na maglu (stuki)
13. żużycie sprężyn i amortyzatorów
Z mechaniki jezdnej:
- stan tarcz hamulcowych (ich grubość i czy nie są przypieczone)
- stan klocków i zacisków (czy są suche)
- osłony przegubów
- tył stan tarcz (lub bębnów)
- hamulec ręczny
- niech mechanior sprawdzi jak wysoko bierze sprzęgło. Można też sprawdzićna stromym podjeździe czy nie ślizga. Nie miło jest byc w trasie gdy tarcza się skończy!
Pod machą:
- nie pytaj tylko wymieniaj zaraz po zakupie auta:
olej w silniku, płyn chłodzący, filtry, olej w skrzyni, rozrząd (jeśli na pasku).
CIsnienie sprężania w Dieslu też się przyda.
Reszta wyjdzie z czasem. Części z Allegro nie kupijemy. Moje końcówki drążków i stabilizatora + nowe wahacze Kamoka wytrzymały wyjazd do Portugalii. Łącznie 4550km od wymiany i wyrąbało gumy z tulejek
(Omega B 2.5TD). Wahacze po 55zł nowe a łączniki po 18zł
Chciałem tanio i miałem!
Przeguby wewnętrzne rozsypały się po 7000km a zewnętrzny KRAFT następnego dnia przy ostym zrywie. Tanio = dwa razy a dwa razy = trzy razy drożej